Prechod W2k -> Linux

Středa Duben 17 14:25:04 CEST 2002

On Wed, Apr 17, 2002 at 12:21:06PM +0200, knut wrote:
> Zdravim vsechny,
cau

> Na pocitaci bezi nyni tyto sluzby:
> - ROUTER (sit.karta ven se zapnutym NAT)
iptables

> - PROXY (pro sdileni pripojeni k internetu)
squid

> - WWW (apache, pristupny i z venku), FTP
apache. FTP je viacej, ja pouzivam wu-ftpd. Teoreticky je bezpecnejsi napr.
pro-ftpd ale prakticky to zavisi od admina.

> - DHCP (pro lok.sit)
standardny dhcpd od nejakej univerzity.

> - POP3, SMTP (pro dorucovani posty jednotlivym lidem, ti se pak pripoji
> primo k serveru)
ja pouzivam sendmail a standardny pop3 od nejakej univerzity. Mandrake ma
standardne myslim postfix, ten sa jednoduchsie konfiguruje, sendmail sa
pouziva viacmenej len zo zotrvacnosti.

> - Win sdileni (tedy neco jako SAMBA, prihlas. skripty apod.)
samba zvlada netlogon aj profily.

> Vsechny pocitace v lokalni siti maji operac. system Windows 98.
ok.

> Konfigurace serveru:
> Athlon 1GHz, 512MB RAM, 40GB HDD, 2x100Mbps LAN
Staci s velkou rezervou.

> Jak uz jsem psal vse nyni provozujeme na Win2k Server + WinRoute.
> Konfigurace byla vcelku jednoducha. Kdyz jsem vsak chtel toto realizovat
> pomoci linuxu, tak jsem zatim neuspel.
Na kopu sluzieb mas privetive konfiguracne programy, ale v tom ti bohuzial
neporadim, ja to robim "po starom". Nebudem tvrdit, ze je to jednoduche. Pre
mna to relativne jednoduche je, lebo mam mnohorocne skusenosti, ale pre
zaciatocnika je podla mna vyhodnejsie si to dat instalovat/nakonfigurovat
profikom (za 1 den by to mal zvladnut), okrem ineho aj z bezpecnostnych
dovodov. To, co chcete, moc od standardnych nastaveni neodbocuje. Prevadzkove
naklady budu urcite nizke a vykon viac nez uspokojivy.

> Proto prosim o radu, jake programy pro jednotlive sluzby nejlepe pouzit.
Vid vyssie. Najjednoduchsie bude zostat pri tom, co pouzita distribucia
defaultne ponuka, lebo nemate prilis specificke poziadavky. Najdolezitejsie je
podla mna pravidelne updatovat. Mandrake ma na to urcite nejake tooly ktorymi
sa to jednoducho robi, popripade pouzi red-carpet, mam s nim velmi dobre
skusenosti.

> Zaroven bych rad pozadal nejakou dobrou dusi, ktera je ochotna obetovat
> nejaky cas a pohovorit si o tomto problemu treba pres ICQ.
No, keby som ti poradil si postupne citat vsetky hautu, tak nad tym stravis
par tyzdnov. Nie ze by som ta od toho odradoval, len si musis uvedomit, ze
tato casova investicia ma dlhodobu navratnost.

> Dekuji za jakykoliv namet.
np.

> Knut (Jirka V.)
Bye,

            0 and 1. Now what could be so hard about that?