RedHat 6.2 EN & P4

Miroslav Petricek mirek na petricek.cz
Čtvrtek Duben 18 15:50:04 CEST 2002

On Thu, Apr 18, 2002 at 11:07:28AM +0200, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Prominte, ale ja nepotrebuju experimentalni kousek, nybrz vysoce
> spolehlivy aplikacni server... Rozhodne nemam (i dle vlastnich domacich
> zkusenosti) pocit, ze by i RH 7.X i 7.2 (7.3 beta mne skutecne v tuto
> chvili nezajima) splnoval alespon zakladni kriteria...:-(

To je pro mě docela nová informace. Měl jsem za to, že stavíte
*souborový* server postavený na Pentiu 4, což je jiná počáteční
podmínka než HA aplikační server. Ale i kdyby. Pokud budete chtít stavět
HA server, tak si myslím, že budete mít docela problém najít stroj s
Pentiem 4, který by zároveň byl certifikován pro Red Hat s jádrem 2.2.

> Rozhodne nemam (i dle vlastnich domacich zkusenosti) pocit, ze
> by i RH 7.X i 7.2 (7.3 beta mne skutecne v tuto chvili nezajima)
> splnoval alespon zakladni kriteria...:-(

Nedoporučoval jsem vám ani betu ani raw-hide, ale stabilní release,
např. 7.1 nebo 7.2, které bývají při respektování oficiálních updatů
vysoce stabilní. Instaloval jsem RH 7.1 a 7.2 stejně jako 6.x na desítky
mnoha různými způsoby zatížených počítačů a nemohu říci, že bych v
případě novějších RedHatů řešil více problémů než se starými distribucemi.

Naopak moje největší potíže spočívají v tom, jak dostat bugfixy a
*potřebné* nové featury do starších distribucí, aniž bych musel provádět
komplexní upgrade a současně zůstal pokud možno stále ve zvyklostech
běžných v dané distribuci.

> 	Presne tak...

To mohou, tak nějaké uveďte. Můžete třeba provozovat nějaký komerční
software, vyžadující staré glibc nebo kernel. Ale já měl za to, že
stavíte fileserver.

> PS: Pro upresneni, jedna z veci, ktere v tuto chvili neduveruju je
> kernel, kteryzto ve verzi 2.4.latest, byt produkcni od RH nevykazuje
> bezproblemovy chod... Naopak, jadra 2.2.X v mem podani dosahuji uptime
> bez problemu stovky dnu (a dokonce preckavaji i nejake to unable trying
> free pages apod...) a nejsou s kernelem problemy...

Zažil jsem případ, kdy počítač padal s 2.2.cokoliv, ale dnes již více
než půlrok bezvadně pracuje s 2.4.7 - 2.4.9. Nemám však tolik kuráže,
abych tuto skutečnost vydával za objektivní pravdu.

--
/*   Miroslav Petricek             mirek na petricek.cz
     UNIS Computers, spol.s r.o.   mpetricek na uniscomp.cz