RedHat 6.2 EN & P4

Pondělí Duben 22 09:28:46 CEST 2002

Miroslav Petricek wrote:

> To je pro mě docela nová informace. Měl jsem za to, že stavíte
> *souborový* server postavený na Pentiu 4, což je jiná počáteční
> podmínka než HA aplikační server. Ale i kdyby. Pokud budete chtít stavět
> HA server, tak si myslím, že budete mít docela problém najít stroj s
> Pentiem 4, který by zároveň byl certifikován pro Red Hat s jádrem 2.2.

	Dobre, stale se bavime o souborovem serveru, ale kdyz na tom serveru
bezi cela firma, stava se i zaroven HA serverem, ostatne, HA by melo byt
pro opravdove servery jaxi automaticke, nemohu za to, ze bastliri to
vidi jinak...'-)

> např. 7.1 nebo 7.2, které bývají při respektování oficiálních updatů
> vysoce stabilní. Instaloval jsem RH 7.1 a 7.2 stejně jako 6.x na desítky
> mnoha různými způsoby zatížených počítačů a nemohu říci, že bych v
> případě novějších RedHatů řešil více problémů než se starými distribucemi.

	Mate stesti, ja mam bohuzel opacne zkusenosti. A to nejenom snadnost
instalace, ale hlavne stabilita stroje...:-( Jak jsem zaznamenal, uptime
nekterych starsich stroju se da dokonce pocitat na roky (pretoceny
uptime counter), mate k dispozici na 2.4. jadre takovou masinku (vim, ze
zatim nerealne) nebo blizi se k tomu nektera? Vazne by mne to
zajimalo...

	RH 6.2. ma mouchy, ktere jsem schopen docela jednoduse odstranovat
(napr. to, ze si instaluju asi tak 1/2 toho, co nakonec instalator ve
sve AI nainstaluje a musi se to po instalaci opet odmazat - podotykam,
ze to neni zalezitost nevyresenych zavislosti) a updaty vyresi zbytek.

> Naopak moje největší potíže spočívají v tom, jak dostat bugfixy a
> *potřebné* nové featury do starších distribucí, aniž bych musel provádět
> komplexní upgrade a současně zůstal pokud možno stále ve zvyklostech
> běžných v dané distribuci.

	Muzete byt konkretni, pokud se tyce serverove a nikoli desktopove
oblasti - ja jsem se s timto trendem v serverove casti nesetkal...

> To mohou, tak nějaké uveďte. Můžete třeba provozovat nějaký komerční
> software, vyžadující staré glibc nebo kernel. Ale já měl za to, že
> stavíte fileserver.

	Mluvim o tom celou dobu - hlavni duvod je stabilita.