Omezení rychlosti linky

Neděle Duben 21 22:28:13 CEST 2002

On Sat, Apr 20, 2002 at 06:28:23PM +0200, ArtComp - Petr Lorenc wrote:
> Potřeboval bych omezit maximální propustnost přenášených dat
>
> a) celkově
>
> b) podle protokolu - např SMTP nemusí využívat maximální rychlost
>
> c) podle uživatele
>
> Můžete mi někdo poradit vhodný software?
existuje vec zvana tc (od Traffic Control) a ta ti umoznuje postavit strukturu
outgoing interfejsu (teda rozdelit/obmedzit/prioritizovat to, ci uz dynamicky
alebo staticky, aj viacurovnovo). Chce to trocha casu to pochopit.

A kul vec je, ze sa to da prepojit cez "mark" value s iptables, a potom s tym
mozes robit, co chces: cez iptables oznacis pakety podla pozadovanych
vlastnosti a nadefinovana struktura tc to potom rozdeli.

Bod "a" a "b" je realizovatnly bez extra programov. Pokial pod "c" myslis
podla IP adresy tak na to tiez nic netreba, aj ked v niektorych pripadoch je
dobry WRR na ktory treba extra pec. Ked pod "c" myslis skutocnych lokalnych
userov, potrebujes pec do jadra a nove iptables.

U nas prevadzkujeme mix vsetkych troch pozadovanych pravidiel.

tc aj iptables su sucastou beznych distribucii.

Dokumentacia sa nachadza na netfilter.samba.org

> Dík
>
> Petr
Bye,

           Intel: where Quality is job number 0.9998782345!