lsof alebo fuser? (BOLO: Re: port & proces jako netstat)

Pondělí Duben 22 15:01:18 CEST 2002

Dňa 22. apr 2002 o 09:23, Jan ' Kozo ' Vajda napísal(a):

> :> > potreboval bych vedet, jak zjistit k danemu portu proces, ktery na tom portu
> :> > posloucha, tak jak to umi netstat. dival jsem se do zdrojaku od nestat, ale
> :> > nejak jsem se ztratil. takze jde nejak "jednoduse" zjistit PID procesu, ktery
> :> > posloucha na tcp portu? Nebo je jednodussi to neresit a parsovat vystup
> :> > 'netstat -ap'?

> skuste sa pozriet na lsof
> vie aj internet porty a mapovat k nim procesy ..

nechcem zbytocne pokracovat v tejto diskusii, ale ked sa tu volalo po
pouzivani veci k tomu na co su urcene, preco nepouzit na to co zadavatel
potrebuje "fuser" ?;)

pre porovnanie:
	lsof - list open files
	fuser - identify processes using files or sockets

cize fuser mi pride ako systemovejsie riesenie na sparovanie otvoreneho
socketu a PID daneho procesu.. mozno je fuser dokonca "lacnejsia" vec,
ako lsof, k tomu by mozno bolo zaujimave sa vyjadrit niekym znalym.

--
Linux 2.4.18-12mdk
Mandrake Linux release 8.3 (Cooker) for i586