RedHat 6.2 EN & P4

Mirek Petricek mirek na petricek.cz
Pondělí Duben 22 16:55:40 CEST 2002

On Mon, Apr 22, 2002 at 09:28:46AM +0200, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Dobre, stale se bavime o souborovem serveru, ale kdyz na tom serveru
> bezi cela firma, stava se i zaroven HA serverem, ostatne, HA by melo byt
> pro opravdove servery jaxi automaticke, nemohu za to, ze bastliri to
> vidi jinak...'-)

O důvod víc, proč by takový server měl být certifikovaný od RH. Jak
pokračuje vaše hledání P4 certifikované pro jádro 2.2? :-)

> 	Mate stesti, ja mam bohuzel opacne zkusenosti. A to nejenom snadnost
> instalace, ale hlavne stabilita stroje...:-( Jak jsem zaznamenal, uptime
> nekterych starsich stroju se da dokonce pocitat na roky (pretoceny
> uptime counter), mate k dispozici na 2.4. jadre takovou masinku (vim, ze
> zatim nerealne) nebo blizi se k tomu nektera? Vazne by mne to
> zajimalo...

Taky to může být naopak. Vy můžete mít prostě smůlu. Server s
trojciferným uptimem sice v současné době nemám, ale jedině z toho
důvodu, že se snažím dodržovat oficiální updaty a pokud se objeví
v provozovaných komponentách oprava, která by se mě jen vzdáleně
mohla týkat, tak prostě naplánuji downtime. Zatím se mi to vyplácí.

Mohu ale říci, že u strojů na kterých mi záleží, nemám žádný vynucený
downtime.

> 	Muzete byt konkretni, pokud se tyce serverove a nikoli desktopove
> oblasti - ja jsem se s timto trendem v serverove casti nesetkal...

Například Samba. Provozuji několik fileserverů v heterogenních Windows
sítích. Nová release se objevuje každý půlrok a vždycky se najde důvod,
proč aktualizovat. Jak kvůli bugfixům, tak kvůli featurám.

Taky PHP. Webmasteři jsou zpravidla velice vnímaví. Pokud se dovtípí,
že v novém desetinkovém updatu PHPčka nějaká nová funkce, můžete vzít
jed na to, že zrovna ona jim v mé instalaci bude chybět :)

--
/*     Miroslav Petricek           mirek na petricek.cz
       Brno, Czech Rep.        mpetricek na uniscomp.cz