Jaký handheld

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Úterý Duben 23 09:40:07 CEST 2002

Oak wrote:
: Palm m105 organizer    9 711,20
:
: Palm m100 organizer

	Mam pocit, ze m105 uz se nejak prestava vyrabet - je nahrazovan
m125, coz je v podstate totez, jen to ma PalmOS 4, MMC/SD slot a 33MHz
procesor oproti 25MHz u m105. Jo a jeste USB kolebka oproti seriove u m105.

	Ja jsem si m125 poridil na <reklama>www.palmpc.cz (jsou tam vcelku
ochotni).</reklama> Krome organizerovych funkci to pouzivam zejmena na
cteni webu. Pouzivam off-line browser plucker (www.plucker.org),
ktery existuje i s ceskymi menu; z cronu si v 6:00 na svem pocitaci
postahuju ruzne weby, rano si pro to zavolam a stahnu na Palma, a pak mam
v saline co cist misto novin. Plucker muze slouzit i jako obecny prohlizec
HTML nebo grafiky (stahl jsem si do Palma tak 2/3 nejdulezitejsich HOWTO,
zabira to tak 5MB). Cestina bez problemu a free (as in speech), dokonce
si muzete vybrat mesi ISO 8859-2 a Windows-1250.

	Cvicne jsem zkousel newsreader a ssh klient, ale protoze nemam
GPRS a dokonce ani mobil s infraportem tak to asi nevyuziju. Existuje
development kit pro Linux, takze aplikace muzete psat a kompilovat
na Linuxu pomoci gcc.

	No a nejvic me dostalo, kdyz jsem na SourceForge nasel
ruzne nethack-like hry pro Palma (nejvic me zaujala Moria).

	Celkove: Rozhodne nelituju toho, ze jsem si koupil Palma. Ale fakt
zalezi na tom, co potrebujete a kolik do toho chcete vrazit. Handspring
Treo s GSM modulem by byl urcite lepsi hracka :-)

-Y.