Jaký handheld

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Pondělí Duben 22 20:54:16 CEST 2002

On Mon, 22 Apr 2002 15:00:05 +0000 (UTC), Oak wrote:

: uvažuji o koupi handheldu, případně laptopu. Chtěl bych
: se zeptat, s jakými (pouze do cca 15 tis. Kč) máte pozitivní
: zkušenosti.

Prva otazka je, co s tym chcete robit. Pisat texty? Pouzivat
ako terminal? Prevazne organizer? Pocuvat MP3-ky? Nosit vsade,
alebo iba ak treba? Je rozsiritelnost podstatna?

: Pro svou cenu, relativně pohodlnou klávesnici, dotekovou
: obrazovku a relativně velkou paměť zatím asi zůstává
: favoritem PSION Revo (nebo var. Plus). Máte někdo zkuše-
: nosti, zejména s češtinou?

Cestina by nemala byt problem (neviem ale, ci je zadarmo), jeden
znamy na cestine pre Psiony robil uz pred peknymi par rokmi.
Treba ale zobrat do uvahy, ze ide o firmu, ktora s handheldami
skoncila a tomu bude zodpovedat tak servis (na Revach napr. tusim
zvykol po case odist plochy kabel k displayu), ako aj dostupnost
novych aplikacii.

Inak je to velmi pekny stroj a z technickeho aj cenoveho
hladiska pre vas najskor idealny.

: Visor, Graphite, 2MB     7 765,30

2 MB su _strasne_ malo. Skoro urcite budete chciet so sebou
nosit nejake data (hoci referencnu prirucku k niecomu)
a bude to problem. A so 160x160 pixelmi budete mat problem
s cimkolvek okrem organizera - terminal bude utrpenim
a na web zabudnite.

Osobne si myslim, ze su Palmy a klony na to, co vedia, predrazene.
Ja som pred rokom a pol vyberal medzi Pocket PC, Palmom a Revo Plus
a rozhodol som sa pre Pocket PC. Sice na komunikaciu s Linuxom
mozem zabudnut, ale pomer cena-vykon tam vychadza podstatne
lepsie - v podstate jedinym vaznejsim nedostatkom je vydrz
na baterie.

Co sa tyka pamate, momentalne so sebou nosim 256 MB CF-kartu -
je strasne pohodlne mat poruke dokumenty, ktore sa hodia
a na velkost nepozerat. Napr. slusny anglicky slovnik ma 7 MB,
nosim so sebou nejake pdf-ka a.p. Klavesnicu mam skladaciu
externu ("notebookove" klavesy) - nosim len ked viem, ze budem
viac pisat. Vdaka CF sa da robit spusta veci - mam wireless
kartu, nedavno som kupil VGA vystup (prakticke pre prezentacie),
nie je problem ethernet, existuje GPS, ... Je to drahy konicek,
ale moznost tej rozsiritelnosti (a ze po upgrade tie veci
nemusim vyhodit - CF tu este par rokov bude) stoji za to.

Uznavam ale, ze to asi nechcete (aj ked ten Outlook dostanete
k tomu a mozno by siel znasilnit cez wine - fyzicka komunikacia
problem nie je). Pokial ano, ojazdena masinka by sa za 15 kKc
skoro urcite kupit dala. Na iPaq-y sa da aj flashnut Linux,
ale to ma IMHO zmysel az s novsimi modelmi s vacsou pamatou,
ktore su mimo vasej cenovej predstavy.

Takze dobre pouvazujte a zacnite tym, co je pozadovanou
aplikaciou. Niekde kompromis budete musiet spravit a mozno
budu windoze tym najprijatelnejsim.

Linuxovy laptop za 15 kKc dostanete slusny, takze ak prilis
nejde o tu prenosnost, orientoval by som sa tymto smerom.

Zdravi
--
                                    Stano