bezdisk pres bios pxe

Kri¹tof Petr Petr na Kristof.CZ
Středa Duben 24 16:57:51 CEST 2002

Nikola Ciprich wrote:

> dobry den,
> prosel jsem si  archiv teto konference, tedy hlavne co se zde resilo
> ohledne bezdiskovych stanic. zajimalo by me jestli je mozno udelat
> bezdiskovou stanici i se sitovkou ktera nema pozici na bootrom,(a bez
> disket a podobnych veci) kdyz ale podporuje bootovani ze site bios. ja
> jsem se zatim dostal jenm k tomu ze mi stroj nafasuje ip adresu, ale uz
> jsem nedostal image jadra.

Zapnete si debug nebo tcpdump a podivejte se, jaky soubor se pokousi
pres tftp stahnout.

Jestli je to PXE, tak to bude nejspis master zavadec a ne jadro.

v messages serveru se mi od tftpd objevuje
> jenom hlaska cliend doesnt accept options.

U slusnejsich tftpd se da nabidka options posilana
klientovi konfigurovat.

> nevite nekdo co s tim? nekde
> v dokumentaci jsem zahlidl ze takto se daji bootovat jenom jadra pod
> 512kB, coz je s 2.4 uz fakt problem a 2.2.x jadro nechci. myslite tedy

Limit 640K je u nekterych PXE implementaci (Intel). Takze se nejdriv
stahne
nejaky lepsi loader, co teprve potom zavede jadro bezne velikosti.

Podivejte se na program PXElinux od H.P.Anvina a jeho tftp server.
V dokumentaci je to dobre popsany.

pk