DMA u HD podruhe :-)

David Jez dave.jez na seznam.cz
Středa Duben 24 19:14:13 CEST 2002

On Mon, Apr 22, 2002 at 02:01:43PM +0000, a wrote:
> Dobry den,
  Zdravim,

> pokusim se trochu upresnit moji situaci:
> potrebuji na HD (secondary slave) s OP RH Linux 7.2 vypnout podporu DMA,
> zapnuta se nesnasi s pretaktovanym CPU a to jak v Linuxech tak i ve
> Windows98. Dojde k totalnimu zhrouceni FAT tabulky.
  A dobre ti tak. Ono to sice za jistych podminek muze fungovat, ale vrele
doufam ze se dostanes do stavu ze nebudes vedet ktera data jsou platna tento
a ktera pristi sazkovy tyden... Pak si jich snad zacnes vazit vice a podobne
trapne experimenty te rychle prejdou.

> Po nabootovani systemu to jde lehce pomoci hdparm -d 0 /dev/hdb, ale problem
> je pri bootovani. Skousel jsem predat jadru parametr ide0=nodma ale nevzal
> ho navedomi, tzn. stejne doslo ke ztrate dat. Mam odzkousene ze s vypnutym
> dma vse bezi bez problemu. Vedel-li by nekdo, jak vypnou dma pri bootu, byl
> bych mu moc vdecny za jakoukoliv radu ci nasmerovani.
  Pracovat s diskem bez DMA (jsou vyjimky vadnych disku nebo radicu) je
sebevrazda, masochismus a jine uchylactvi. Seka se to, system je zbytecne
zatizen a zkus pak na tom treba palit nebo sledovat video ci takove ulohy. Rad
pak pretaktovani zahodis na smetiste dejin.

PS: Co takhle nastavit si jmeno do hlavicky From ?
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na fest.stud.fee.vutbr.cz