Rada s kompletní zálohou HDD

Ing. Vlastimil Pospíchal vpospichal na tiscali.cz
Pátek Duben 26 07:33:53 CEST 2002

On Fri, Apr 26, 2002 at 04:47:52AM +0200, n_petr na seznam.cz wrote:
> Poradíte mi prosím s následující věcí?
> Mám 2 harddisky. Jeden 60GB(hda) a druhý 4GB(hdc). Na hda mám linux a na hdc
> Win2k. Potřeboval bych udělat kompletní zálohu hdc do nějakého souboru
> včetně mbr, partition, ... Abych mohl hdc zformátovat a nainstalovat na něj
> a ozkoušet na něm jiný systém a po pár hodinách blbnutí a řešení problémů
> kompatibility hardwaru opět vrátit hdc do původního stavu - jako byl před
> tou zálohou - nahrát na něho opět ten soubor z hda včetně mbr, partition...

Zkus parted, je součástí distribuce. Jinak funguje i klasika "dd",
parted však toho umí dost navíc.

> Jak to provést? ... hdc je pouze hdc1 (4 GB) a linux mi jede na hda4 (11 GB)
>
> Děkuji mockrát, Petr Novák <n_petr na seznam.cz> ... ;-) žabák v linuxu (-;
>
> PS: Nechá se i tímto způsobem zálohovat linuxový disk ? A jde nějak provést
> následující: Nainstaluji linux od nuly a udělám jeho kompletní zálohu !na tu
> samou partition!, kde je sám linux hda4. Po čase linux dostante kruté kapky

Zkus se nad tím zamyslet: Jak chceš zálohovat partišnu, kterou v ten
stejný okamžik modifikuješ? Jde to na jinou partišnu, jde to i vypálit
na CD.

V případě SuSE Ti doporučuji si uložit seznam nainstalovaných balíčků
na disketu a zapsat si na ni i všechny konfigurace. Při nové instalaci
systému předhodíš tento seznam a poté obnovíš konfigurace.

> a je třeba instalovat od nuly no a nyní bych potřeboval provést nějak
> kompletní výmaz linuxové partition (včetně opravy Ext2, jestli se není
> vytvořili nějaké nekalosti) a místo reinstalace pouze rozbalit na disk tu
> zálohu. Pokud by bylo nemocné jádro, prováděl bych to z bootovacího CD. Ale
> jak na to?

Doporučuji Ti oddělit systém od uživatelských dat. Systém budeš
moci kdykoli přeinstalovat od nuly a data na samostatné partišně
pouze připojíš.

Pokud bys to měl dělat častěji, je samozřejmě jednodušší překopírovat
celou partišnu na jinou a pak ji vrátit zpět.

Bye Kit
--
Ing. Vlastimil Pospíchal
http://www.hoteldrnholec.cz