Naléhavé - jak zjistím velikost bs pro celý HDD ? - Re: Rada s kompletní zálohou HDD

Jiri Uncovsky xuncovsk na informatics.muni.cz
Pondělí Duben 29 13:19:22 CEST 2002

> Jak prosím zjistím poesnou velikost bs (ta velikost bloku) to poíkazu dd ?
> ... konkrétni to potoebuji pro ten 4GB "hdc"
Ja ji beru jako velikost vyrovnavaci pameti (vzal bych velikost
vyrovnavaci pameti disku), jinak ma vliv jen na rychlost.

> *** Zkus parted, je soueástí distribuce. Jinak funguje i klasika "dd",
> *** parted však toho umí dost navíc.
> --> "parted" ale neumí kopírovat do souboru, 3/4e ? Pokud ano, mu3/4ete mi
> poradit s poíkazem takhle to nefunguje: parted /dev/hdc cp /dev/hdc
> /zaloha/partition_hdc
>
> *** cp /dev/hdc zaloha
> *** cp zaloha /dev/hdc
> --> Zkopíruje "cp" opravdu celý hdc (veetni MBR, partiton, dat, ...) nebo
> toho zkopíruje méni ne3/4 "dd" ?
Ano/stejne.
Jiri Uncovsky.