pomoc s konfigraci FTP

Pavel Palát pavel na orthank.homelinux.org
Sobota Duben 27 22:17:28 CEST 2002

> [...]
> Uzivatel anonymous ma videt adresare DOWNLOAD s pristupem jenom pro ceteni a
> adresar UPLOAD s plnym pristupem (zapis i mazani).
> Uzivatele zavedeni v linuxu maji mit svuj vlastni adresar HOME s ulpnym
> pristupem, dale adresar SPOLECNE ten maji vsichni uzivatele spolecny :-)
> prava mazat vlastni soubory, zapis a cteni. Adresar PRENOS maji mit vsichni
> uzivatele pro cteni krome uzivatele prenos ten ma mit prava uplna.
> Doporucte nejakeho FTP demona ...
>
> S M$ Windows jako serverem koncim pomuze mi nekdo nakonfigurovat FTP Linuxu

Jednoznacne doporucuji proftpd(www.proftpd.org), je mnohem vice bezpecny
nez wuftpd.

ad anonymous: to by nemel byt problem, proste vytvorte uzivatele ftp, v
proftpd.conf nadefinujte anonymni pristup a ten dir, treba takhle:

<anonymous ~ftp>
  <directory upload>
        <limit WRITE>
                AllowAll
        </limit>
  </directory>
  <Limit WRITE>
   DenyAll
  </Limit>

</anonymous>

No a zbytek nastavte pomoci klasickych unixovych prav a <limit>, to uz je
jednoduche.

Pavel Palát

    pavel na orthank.homelinux.org
    www: http://orthank.homelinux.org