Stress testy, vanilla jadro (Was: Upgrade jadra - problemy s routovanim)

Neděle Duben 28 03:29:20 CEST 2002

On Wed, 24 Apr 2002, Jan Marek wrote:

> nechci vyvolat flame, takze prominte, ale nemohl byste uvest, ve
> kterych standardnich testech vanilla jadra neprojdou, abychom si

http://people.redhat.com/bmatthews/cerberus/
http://sourceforge.net/projects/va-ctcs/

Vanilla jadra proste neprochazeji (neproslo AFAIK 2.2.18, 2.4.15, novejsi
jsem sam nezkousel).

Ani Linus ani Alan ani Marcelo neni schopen pozrit a opravit uplne vsechno
a naraz. Pockejte si na konec rady 2.4.x, tam bude dosazeno takoveho
vysledku, ze nebude nutne (*) nic zaplatovat (jako u 2.2.x).

(*) na 2.2.18 demonstruji, ze ani "konec" rady nemusi byt usetren

Duvodu, proc neprojdou, muze byt mnoho, napr:

- problem nema zatim zname reseni a k dispozici jsou jen obezlicky
  (workaround)
- reseni problemu je nekolik a neni jasne, ktere bude pouzito (v
  oficialnim pokracovani vyvoje jadra)
- reseni problemu se musi dukladne otestovat, protoze by mohlo zavlect
  jine chyby
- reseni problemu existuje, ale neni vecne spravne (porusuje nejakou
  zasadu psani v jadre) a je potreba ho prepracovat
- reseni problemu souvisi s odvaznejsim zasahem, ktery je lepsi prijmout
  po castech a oddelit tak pripadne bugreporty
- reseni problemu postihuje majitele jineho HW, nez ma autor (treba
  velmi exotickeho)
- reseni ceka, az ho maintainer zaradi (maintainer nemuze delat velke
  skoky, protoze by pak bylo obtizne sledovat vyvoj a oddelovat
  bugreporty)
- ...atp

> na ty konkretni vlastnosti davali pozor? Zajimaji me naprosto konkretni
> informace typu: 2.4.x neprosla zde, 2.4.y neprosla zde... Jinak mi toto
> tvrzeni prijde jako dost zavadejici... Ja pouzivam prevazne vanilla
> jadra a bez problemu, alespon co se vetve 2.4 tyka.

Staci se podivat do logu a zjistit si, ktere problemy se jenom neprojevily
(bude jich tam i tak dost). Obvykle jsou problemy s VM (tradicne :-).

> S 2.5-tkami jsou obcas problemy,

Sestavit jadro chce zkusenost a pravidelne sledovani konference l-k a
pribuznych. Pokud to nedelate, tak se da rict, ze si jen hrajete, protoze
seriozni hodnoceni nemuzete podat (works for me neni dostatecne).

> Netvrdim, ze distributori nemaji lepsi jadra, chci jen rict, ze i
> vanilla jadra vetsinou chodi celkem ke spokojenosti, pokud zustanete u
> stabilizujici se rady 2.4 a nejdete do...

Distributor ma jadro + zaplaty, ktere staly nekolik desitek ci stovek
clovekohodin (informovanych a zkusenych osob) a pokud je nevyuzijete, jste
sam proti sobe (nebo se snazite byt developer, samozrejme - to je dobry
duvod).

Caste vydavani vanilla jader ma dnes zejmena synchronizacni a ideovy duvod
(bylo tomu i drive, ale to zdrojaky nemely 23 MB v bz2, takze sestaveni a
otestovani bylo jednodussi a stacilo na to pochopitelne radove mene
clovekohodin).

--
                        Milan Keršláger
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz