prizpusobeni prostredi mdk82

Neděle Duben 28 04:35:53 CEST 2002

Dňa 28. apr 2002 o 02:21, Tomas Hlavacek napísal(a):

> 	po dvouletem pouzivani RH a Slackware jsem si na novy desktop
> nainstaloval MDK82. Hned pri prvnim bootu jsem byl zaskocen tim, ze
> nevidim vypisy kernelu a dokonce ani initu, coz se mi moc nelibi. Mohli
> byste mi prosim poradit, jak zatrhnout ten graficky pazneht? Nepodarilo
> se mi zatim vyzkoumat ani zda to je zalezitost krenelu, initu nebo neco
> takoveho, jako byla Aurora, ci jak se to jmenovalo, v MDK80?

pazneht to je nechet na pazi? ;)

zapnut vypisovanie hlasok kernelu, ktore produkuje system pri svojom
starte je mozne jednoducho, zrusenim hodnoty quiet v predavanych
nastaveniach pomocou append v /etc/lilo/conf. zrusenie celeho
"bootsplash" screenu je mozne konfiguraciou /etc/sysconfig/bootsplash.
tamojsie komentare su myslim dostatocne vystizne..

spominane chovanie by ta isto nezarazalo, ak by si sledoval vyvoj
distribucie a vedel, ze vela ludi (zaznelo to dokonca aj v tejto
konferencii) moze byt frustrovanych vypisom spusty hlasok generovanych pri
starte, takze sa spravilo to, ze sa zacinaju vypisovat hlasky az po
spusteni init-u, co je podla mna dost rozumne. ak to niekomu tak
neodkladne chyba a pri kazdom reboote stanice (server sa nerebootuje, ze
ano;) ) sa chce kochat vsakovakymi vypismi generovanymi kernelom, tak po
dvoch rokoch pouzivania linux-u ako takeho by to mohol byt schopny
celkom rychlo najst a upravit si podla vlastnej lubovole..

> Dale me pak docela zarazil fakt, ze mi blbe zdetekoval zvukovku... Resp.
> instalator napsal spravne typ a vsechno, ale blbe vybral moduly:-), no to
> jen tak na okraj...

informace, informace .. megabajty informaci ;)

> 	Taky by me zajimalo (ne ze by mi ta informace k necemu byla), podle
> jakeho klice se rozhazuji jednotliva rpmka po CDckach?

podla dost zloziteho. na jednom cedecku _musia_ byt spolu balicky, ktore
sa vzajomne doplnaju a su medzi nimi dependencie. cize uz davnejsie je
preto mozne (hovorim o mdk) nainstalovat vsetky aplikacie, ktore
poskytuje prve cd bez potreby dalsieho cd. na druhe cd sa zvacssa
davaju "menej dolezite veci" a -devel balicky. na tretom cd-cku su
zvycajne veci, ktore sa oznacuju "contrib", cize su to akesi doplnky
distribucie. na ostatnych cedeckach (to su tie, ktore nie su k
dispozicii pri "download" verzii) su vacssinou trial, alebo demo verzie
komercnych programov, alebo programov, ktorych licencia neumoznuje ich
volne sirenie. to je len v skratke samozrejme..

> 	Dalsi dotaz mam kvuli tomu, ze jsem poteboval shodit XServer a tak
> jsem s klidem zmacknul opici trojhmat ctrl+alt+backspace, ale misto toho,
> aby spadnul XServer se pocitac vypnul. A trvalo to vyrazne mene casu, nez
> kdyby se ukoncili vsechny daemoni, odmountovali disky atd., cili se to
> asi vypnulo naostro, takze by me zajimalo, co s tim, aby
> ctrl+alt+backspace shazovalo XServer a ne cely pocitac?

zrejme problem s grafickou kartou, pripadne kombinaciou XFree86 a frame
buffer konzoly. typicky sa to samozrejme nema chovat takto. pozorovanim
logov X servera (/var/log/XFree86.X.log, prip. ~/xsession-errors). inak
by sa samozrejme zislo prezradit blizssie informace, informace ..
ohladom hardveru.

> PS: jestli opakuji otazky, ktere tu jiz prosli, tak se omlouvam, ale v
> archivu jsem nehledal, spolehaje na to, ze kdyz ctu konferu denne,
> urcite bych si vsimnul a pamatoval, kdyby se na to uz nekdo ptal...

myslim ze sa neopakuju, tiez by som si asi pametal. snad sa mi
podarilo uspokojivo zodpovedat aspon cast zvedavych otazok :)
--
Linux 2.4.18-12mdk
Mandrake Linux release 8.3 (Cooker) for i586