Paska na SCSI radici - potize

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Duben 30 09:03:21 CEST 2002

On Tue, 30 Apr 2002, Petr Zapadlo wrote:

> mam takovy problem, mam server s adaptecem 2940UW (myslim, ma dva kanaly,
> jeden LVD, druhy ma i N konektor)
> Na druhem kanalu vysi samostatne paska Tandberg. distribuce je RH6.x (ruzne
> updatovana, puvodne 6.1), jadro 2.2.18

> /dev/nst0: Input/output error
> /dev/nst0: Can't read SCSI mode page.
> /dev/nst0: Can't read changeable parameter page.

> SCSI disky jedou normalne. Puvodne jsem pouzil jadro 2.2.19, ale to se
> chovalo divne, pri velke diskove zatezi se najednou zastavil datovy tok na
> disky, jadro zresetovalo radic a jelo se dal. Na netu jsem nasel ze to dela
> [...]

Ja jsem pripojoval LVD knihovnu pres externi LVD kabel tusim ke stejnemu
typu radice. Byl to dost des, protoze se to porad kousalo. V knihovne byly
dve paskove mechaniky LVD - kdyz jsme je pripojil samostatne tak jedna
chodila a druha ne... Uz jsem myslel ze je to cely nejaky vadny, sekalo se
to nahodne nebo pri zapisu/cteni vetsiho mnozstvi dat. Zajimave bylo ze LVD
disk s tim radicem fungoval naprosto bez problemu s tim samym kernelem.

Pak jsem ale jeste zkousel ruzne kernely az jsem nasel jeden s kterym to
funguje naprosto bezvadne - kazdou noc zaloha cca 16GB - bez potizi.

Takze muj zaver je ze na vine je verze aic7xxx , rekl bych ze jeho funkcnost
ponekud osciluje - vyssi verze kernelu neznamena nutne stabilnejsi funkci.
Mimochodem - chytlo se mi to az s kernelem 2.4.x , ale je fakt ze u te rady
2.2.x jsem zkousel jen jedno jadro...