ruzne logicke geometrie pro totozne disky

Nikola Ciprich nikola.ciprich na linuxbox.cz
Úterý Duben 30 21:12:32 CEST 2002

dobry den,
je to mozna trochu offtopic otazka, ale zajimalo by me proc kdyz mam dva
uplne stejne disky, kazdy na prim radici jednoho kanalu, proc se lisi
jejich logicke geometrie(/proc/ide/hd[a-c]/geometry), a jestli je mozno
to ovlivnit. problem je ze kdyz vytvarim partitions v fdisku, tak pri
zadani stejne velikosti napr v MB jsou ty partitions fyzicky vetsinou
jinak velke. to potom dela problemy napr se soft raidem. ja vim ze je
mozne to nejak prepocitavat a zadavat to spravne, ale ja bych stejne
radsi videl kdyby ty geometrie byly stejne.
dekuji moc.
s pozdravem
Nikola Ciprich.