ruzne logicke geometrie pro totozne disky

Jaroslav Lukesh lukesh na k-net.cz
Úterý Duben 30 22:14:26 CEST 2002

| Odesílatel: Nikola Ciprich <nikola.ciprich na linuxbox.cz>
| je to mozna trochu offtopic otazka, ale zajimalo by me proc kdyz mam dva
| uplne stejne disky, kazdy na prim radici jednoho kanalu, proc se lisi
| jejich logicke geometrie(/proc/ide/hd[a-c]/geometry), a jestli je mozno
| to ovlivnit. problem je ze kdyz vytvarim partitions v fdisku, tak pri
| zadani stejne velikosti napr v MB jsou ty partitions fyzicky vetsinou
| jinak velke. to potom dela problemy napr se soft raidem. ja vim ze je
| mozne to nejak prepocitavat a zadavat to spravne, ale ja bych stejne
> [...]

Mohu potvrdit ze s RH7.0 a 7.1 (jine jsem na tom nezkousel, ale na tom asi
nezalezi) 2 uplne stejne SCSI disky mi u SW raidu 1 cestovaly s geometrii
jak se jim zachtelo, takze z neho kolikrat neslo ani nabootovat. Radic tam
byl adaptec aic7xxx.

Delal jsem psi kusy, dd if=/dev/zero of=/dev/sd* (varovani zacatecnikum -
nedelejte to pokud nevite co to udela!!!), zahoroval jsem to s burnBX, nic
nepomahalo.

Nakonec jsem prisel na to, ze kdyz od pocitace odpojim napajeci kabel,
necham ho hodinu stat bez proudu, pak se disky tvari jako stejne (tedy tak
jak byly pri instalaci) a jede to bez problemu.

Takze to tipuji na nevyresene on/off mezni stavy (mozna taky spatny signal
power good od zdroje?), tedy budto vadny zdroj, nebo deska (at uz vlastni
design desky, nebo blba serie cipu).

Zdravi J. Lukeš.