digitalni satelitni prijem & linux?

Martin Kamín martinkamin na quick.cz
Čtvrtek Srpen 1 22:18:17 CEST 2002

On  0, Honza Petrous <hop na unibase.cz> wrote:
> Ahoj,
>
> neni tu nekdo, kdo by poskytl par informaci
> o realnych problemech s fungovanim satelitni PCI
> karty pod linuxem.
>
> Zdroje na netu jsem, samozrejme, prolezl, ale
> neni nad par fundovanych postrehu od nekoho, kdo
> to provozuje.
>
> Nejde mi o datove sluzby, ale o audio a video.
> Konkretne mam pristup ke karte Skystar 1 a
> moje predstava je, ze budu schopen streamovat
> po LAN siti (max 2-3 klienti).
>
> /Honza

Už jsem s někým na podobné téma komunikoval viz níže, možná vám ten kontakt
pomůže....je to odpověď na můj dotaz na zkušenosti s Linuxem....

From: Tomáš Zlý <tomix na netron.cz>
Subject: RE: Připojení k internetu prostřednictvím satelitu
Date: Tue, 11 Jun 2002 17:03:48 +0200
To: Martin Kamín <martinkamin na quick.cz>
>From kamin Tue Jun 11 22:22:40 2002

Dobrý den,

s poskytováním internetu přes satelit jsme prozatím
skončili (cca před 6 měsíci), kdy jsme zjistili,
že je toto připojení zcela nevyhovující běžným potřebám
zákazníka - tzn. je pomalé, s žádnou garancí
a častými nepravidelnými výpadky (Jednalo se o připojení
na Europe Online a běžnou práci na internetu při surfování
v on-line režimu.)

Nyní však již jistě existují i jiní provideři,
kteří poskytují satelitní připojení a hlavně JINÉ
než Europe OnLine, se kterými máme jen ty nejhorší
zkušenosti, jelikož nám nikdy nepomohli řešit žádné
problémy a distancovali se od toho s tím, že nechápou,
proč nám jede linka tak špatně, když ostatním statisícům
zákazníků funguje dobře. A o to právě jde, protože
ty statisíce lidí, kteří dohromady sdílí jednu linku,
šlo docela zřetelně cítit na propustnosti a kvalitě.
Navíc ostatní uživatelé služby EON na tom byli
stejně jako my, což jsme si ověřili u několika desítek lidí v ČR.

Tak tedy - zkuste cokoli, jen ne EON, a obraťte se na firmy
SYSCOM, ENVIRO nebo UBCOM, které se těmito službami zabývají.

(My jsme již ze satelitního připojení k internetu vyléčeni
po 2 letech provozu. Samotná satelitní karta a příjem TV je OK,
příjem dat funguje taky, jen ta data samotná prostě váznou.
Instalace jsme měli jak na windows, tak i na Linuxu,
karty Fujitsu/Siemens DVB-S a Skystar1.)

                S pozdravem

                                        Ing. Tomáš Zlý, NeTron s.r.o.