ktera minidistribuce na wireless router?

Martin Patka smartin na mikroservis.cz
Sobota Srpen 3 21:13:12 CEST 2002

Zdravim,

> # Na to je mozne nekolik variant - nejcastejsi je pripad, kdy je to jako
> # gateway
> # u zakaznika. Pak je to na bezdratove strane klient jakohokoliv
> # Access-Pointu,
> # na druhe strane je to pak pres masqueradu pripojene do ethernetu
zakaznika.

> Myslel jsem, ze vsechny Access-Pointy maji sitovou zdirku... Ale mozna
kvuli
> eleganci reseni.

Access-Pointy ano, ale maloktery umi rezim "klient", takze nejjednosussim
resenim je proti Access-pointu jako klienta postavit jednoduchy
linux-router;
cim jednodussi, tim lepsi....

> # Dalsi varianta je retranslace mezi dvema Access-Pointy. Obe bezdratove
karty
> # jedou v rezimu klient, kazda je napojena na jiny AP....
>
> Opet jsem myslel ze vsechny AccessPointy maji roaming. Ale asi ne.

roaming ano, ano rezim "klient" ne. Dva Access-pointy se primo proti sobe
nedomluvi..... A roaming v tomhle pripade na to nem vliv.....

A pokud potrebujete zajistit komunikaci mezi dvema Acces-Pointy, tak je opet
nejjednodussi dat mezi ne linux-router jako retranslaci. A opet je nejlepsi
pouzit co nejjednodussi linux bez HDD...

> # Je mozna i varianta, kdy je jedna karta jako klient, a druha jako AP; ta
> # funkce AP
> #  je vsak dle mych informaci mozne jen s kartami postavenymi na chipsetu
> # PRISM.
> # Tuto variantu jsem vsak jeste nezkousel.
>
> Aha, to ni zajimave. O tomhle bych uvazoval.

Jak jsem jiz psal vyzkousene to nemam, ale neco je treba na
http://hostap.epitest.fi/
a  http://www.personaltelco.net/index.cgi/LinuxAccessPoint

> # Jinak v rezimu point-to-point _nemusite_ mit pro kazdeho zakaznika
> # samostatnou
> # kartu. :-))  Staci jedna a muze se na ni napojovat vice zakazniku, uplne
> # stejne, jako
> # na AP. Akorat je v tomhle pripade mensi propustnost a horsi udrzba.....
>
> Aha. Myslel jsem, ze ta karta komunikuje jen s jednim (od nazvu
> point-to-point) - alespon sem mel dojem, ze se mi takhle notebook choval.
No
> nevim, zkusim.

Ano, v tomto rezimu neni nic, co by komunikaci synchronizovalo a pridelovalo
time-sloty, takze opravdu komunikuje jen s jednou kartou, ale vzdy s tou,
ktera
si "urve pozornost" te centralni karty.

Zatim

Martin Patka                      network & server administrator
Mikroservis v.o.s.                e-mail:       smartin na mikroservis.cz
Nerudova 45                       phone work:   +420 431 624301
51301, Semily 1
http://www.mikroservis.cz         http://linux.mikroservis.cz