fdisk maže partišny za 16

BzF bzf na centrum.cz
Neděle Srpen 4 14:00:49 CEST 2002

Dobrý den,
známý si teď instaloval MD8.2 a narazil na problém s fdiskem. Pokud ho poštve
na /dev/hda (maxtor 40GB), tak dostane tohle:
Varování: mažu diskový oddíl za 16
a opravdu mu další partišny smaže.
(Já jsem měl podobný problém s více partišnama, ale hned jak jsem zjistil,
že fdisk v MD8.2 korektně nevidí všechny partišny, tak šel pryč. cfdisk
a sfdisk fungují správně)

Tragédie nenastala - rozdělení partišen měl bezpečně uloženo, takže ho
akorát obnovil a vše bylo OK, ale kdyby někdo věděl, proč tomu tak je?

Dle dokumentace může mít ide disk až 63 partišen, jediný údaj
s číslem 16 je:
An IRIX/SGI type disklabel can describe 16 partitions....

Díky
BzF