Re: fdisk maže partišny za 16

Zdenek Mazanec zdenek.mazanec na contactel.cz
Neděle Srpen 4 15:10:01 CEST 2002

> známý si teď instaloval MD8.2 a narazil na problém s fdiskem. Pokud ho
poštve
> na /dev/hda (maxtor 40GB), tak dostane tohle:
> Varování: mažu diskový oddíl za 16
> a opravdu mu další partišny smaže.
Ano, to standardni fdisk skutecne dela. je to vlastnost (a z jisteho pohledu
take chyba).

> Tragédie nenastala - rozdělení partišen měl bezpečně uloženo, takže ho
> akorát obnovil a vše bylo OK, ale kdyby někdo věděl, proč tomu tak je?
Vlastnost fdisku.

> Dle dokumentace může mít ide disk až 63 partišen, jediný údaj
> s číslem 16 je:

;-) Pokud pominu obskurnost takoveho rozdeleneni tak mate pravdu.
Teoreticky. Ovsem ne vsechny programy se umi s tak vysokym poctem parcel
vyrovnat. Ja osobne jsem se jeste nepotkal v potrebou mit na jednom fyzickem
zarizeni vice nez 6-8 parcel. I kdyz to ude znit hloupe, asi by mel vas
kolega zvazit, k cemu mu tak extremni rozdeleni disku vlastne je dobre.

---
Zdenek Mazanec, Contactel s.r.o.
http://mandrake.redbox.cz