Linux a video HOWTO?

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Středa Srpen 7 09:08:52 CEST 2002

On Út, 2002-08-06 at 19:23, Jan Kasprzak wrote:
> - jaky rozumny SW pouzit pro strihani videa (jde mi v podstate jen o vypusteni
> 	nekterych casti

mam pocit, ze poprve jsem byl stastny s programem avidemux. Konecne jsem
s nim prostrihal svoje stare nahravky. Je velmi jednoduchy - oznacit
zacatek bloku, konec, a budto Ctrl+S jako save, nebo Ctrl+X jako cut. A
jedeme. Vystrihal jsem tak reklamy z filmu, nesmysly z videokamer atd. A
pozor - to vsechno primo v MPEG4 (DivX?) souboru! V tom je zrejme
avidemux jedinecny.

> pripadne doplneni statickych titulku a obrazku.

na titulky jeste jednoduche reseni neznam.

> - nejaky rozumny grabovaci program pro BT878-based TV kartu. Zkousel

avicap jsem pouzival s uspechem, dokud jsem nezmenil jakysi parametr,
pak uz to zacalo padat a neumel jsem ho zmenit zpet. Je to GUI, coz mi
nevadilo. V avifile baliku ma i commandline obdobu.

> - nejaky rozumny prohlizec videa

zasadne XINE.

> 	Ma cenu zkouset Xine

Rozhodne. Resp. Xine je potreba mit jako default a pripadne zkouset neco
dalsiho (coz ovsem neni treba).

Petr