Screen (Was: Vice terminalu v jednom okne)

Michal Krause michal na krause.cz
Čtvrtek Srpen 8 18:36:11 CEST 2002

On 08/08/2002, uhlar na fantomas.sk wrote:

> -> a) screen - vetsina veci funguje pekne, ale par drobnosti mi notne
> -> otravuje zivot (skrolovani historii pres copy mod, aplikace typu less
> -> nebo vim po sobe nedokazi uklidit obrazovku, prepnuti v mc pomoci Ctrl-O
> -> vymaze obrazovku shellu po nim, nedari se mi najit s nicim nekolidujici
> -> klavesovou zkratku pro ovladani)
>
> povedal by som chyba nastavenia. U mna dokazu vsetko ako ma a vacsinou
> ak je chyba, je mimo screenu (no, par bolo aj v screene ale vacsinu
> som uz vyriesil).

Pouzil jsem screen tak, jak je. Nic jsem nemenil, pouze jsem prohledal
dokumentaci, zda nenajdu neco, co by mohlo zminene chovani ovlivnit
- a nenasel jsem. Nechci uz sice dale screen pouzivat, ale pokud mi
napisete, jak se da zajistit, aby se do historie (scrollback buffer)
dalo dostat pomoci Shift+PgUp jako normalne a aby interaktivni aplikace
po ukonceni dokazaly vratit obrazovku do stavu, v jakem byla pred jejich
spustenim (v lepsim pripade vcetne obnoveni obsahu, v horsim aby se
obrazovka alespon vycistila), budu jedine rad.
Pokud jde o klavesovou zkratku, neprisel jsem na to, jak nastavit treba
nejakou s Altem. Samotne Ctrl+neco je pro mne malo, protoze vetsinu
z nich uz nekde pouzivam natolik intenzivne, ze je otravne obchazet to
escapovanim.
Nerikam, ze to screen neumi, rikam jenom to, ze jsem to s usilim, ktere
povazuji za odpovidajici, nedokazal vyresit (jinak receno, precetl jsem
si dokumentaci, zkusil hledat na Netu a vysledek byl nulovy).

S pozdravem
                        Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

Vsetci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka