(OT) videosignal pres UTP kabelaz ?

Jaroslav Lukesh lukesh na k-net.cz
Čtvrtek Srpen 8 21:09:15 CEST 2002

| Odesílatel: Petr Skoda <skoda na sunstel.asu.cas.cz>
| na www.schrack.cz/produkt/sit.htm maji predstaven system strukturovane
| kabelaze pro rodinne domky apod kde rozvadeji krome telefonu a ethernetu
| taky videosignal a dokonce i VFsignal od anteny a to vse pres normalni
| patch panel a normalni RJ45 zasuvky - z uvedeno se nedaji moc zjistit
| podrobnosti ale stale me nejde na rozum jak pres UTP kabel prenesou
| videosognal.
| Vim, ze dnes se pouziva i kabelaz cat 5e do 1GHz (pry) takze by v
| principu slo prenaset i signaly od antenniho zesilovace, ale co
> [...]

Není problém. 75 Ohm a 100 Ohm není od sebe moc daleko a tak činitel
zpětného vyzařování bude cca 2, což už antémy mají leckdy přizpůsobení
horší. Nutno ještě symetrizovat signál, buďto odporovou sítí, nebo
transformátorem. Když se nesymtertizuje, nic se neděje, fungovat to bude
taky, jen bude náchylnější k vyzařování do okolních drátů v kabelu (anebo
naopak může být rušen třeba pitomou zemní smyčkou).

Aktivní cesta je mnohem jednodušší - vstupní zesilovač bude mít vstup
75ohm, výstupní symetrický pak 100ohm do drátů a podobně obráceně na druhé
straně.

| Pri hledani pres google jsem nasel sice ruzne krabicky pro prenos
| videosignalu (napr VGA rozlisenia normalniho VHS) pres cat5 kabely ale
| bylo to vzdy nejake nahradni reseni a relativne drahe boxiky na kazdy

To by mne zajimalo, muzete uvest prosim linky?

| A jeste dotaz - dnes elektrikari v novych stavbach  strkaji vsechny
kabely
| na podlahu podel zdi  - jak silove 220V rozvody tak telefony (do husich
krku) -
|  da se ulozit i UTP vedle nich ? Jak musi byt typicky daleko od svazku
| kabelu 220V ci dokonce 3fazovych (pro sporak apod) husi krk s UTP kabely
| aby to nerusilo a neohrozovalo indukci ?

Už si to nepamatuji přesně, ale mám pocit že půl metru - ale nevím už
jestli to bylo 220V nebo 22kV.

Zdraví JL.