Screen

Michal Krause michal na krause.cz
Pátek Srpen 9 14:08:24 CEST 2002

On 09/08/2002, uhlar na fantomas.sk wrote:

> Shift-PgUP je tusim vec xtermu resp terminaloveho emulatora a neviem
> ci si do nej pojde sahat.

Screen ma svuj scrollback buffer a sam vlastne bezi porad jenom v okne
velkem jako vlastni emulator terminalu, takze ono sice Shift+PgUp
funguje, ale nema kam skrolovat. Mozna by slo premapovat zapnuti copy
mode na Shift+PgUp, ale je to stejne reseni castecne, protoze i pak se
to proste chova trochu jinak, nez normalni scrollback buffer.

> tu su zase na vine escape sekvencie ti a te ktore prepinaju dve
> terminalove obrazovky. Ja som si vsimol ze trebars xterm-debian mi
> obsah obrazovky nevracia a xterm-color ano. Hovorim o type terminalu
> nastavenom v shelloch pod screenom (obcas sa lognem niekam kde
> xterm-debian nie je - *BSD) Ja to zase tak ako vy nechcem, ale rxvt
> vypnut ti/te nevie a xterm ma par bugov kvoli ktorym ho nepouzivam.
> Hlbsie som sa na to nepozeral

Ja vim, ze to bude sekvencemi, ale usili vynalozene na hledani toho,
s cim se screen shodne (pripadne na zkoumani dokumentace pro upraveni
stavajicich termcaps), mi neprislo jako adekvatni. Se stejnym nastavenim
jako v xtermu to bohuzel nefunguje.

> -> Pokud jde o klavesovou zkratku, neprisel jsem na to, jak nastavit treba
> -> nejakou s Altem. Samotne Ctrl+neco je pro mne malo, protoze vetsinu
> -> z nich uz nekde pouzivam natolik intenzivne, ze je otravne obchazet to
> -> escapovanim.
>
> podla toho co posielaju alt sekvencie... ak posielaju esc-nieco tak to
> asi nepojde.

Co posilaji si ted nejsem jist, jenom vim, ze jsem o tom nenasel nic
v dokumentaci.

V kazdem pripade jsem na screen nezanevrel v tom smyslu, ze bych ho
nechtel ani videt. Ovsem pro kazdodenni pouziti me to tak nejak
nenadchlo. Az budu ale potrebovat nechat bezet interaktivni program na
pozadi nebo neco podobneho, samozrejme jej pouziju a myslim ze bez
vetsich problemu :)

S pozdravem
                        Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

Vsetci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka