HW naroky RH7.3 a KDE3.0

Vaclav Ovsik Vaclav.Ovsik na i.cz
Pátek Srpen 9 16:51:10 CEST 2002

On Fri, Aug 09, 2002 at 04:06:04PM +0200, Petr Stehlik wrote:
> Nicmene u linuxovych threadu je oblibene, ze vsechny vypisuji celkovou
> pamet, takze 4x44 se pak rovna 44, i kdyz to spousta lidi nevi a boji se
> 176 (ja sam jsem se tak taky driv bal, nez me napadlo, ze 176>128 a
> presto to neswapovalo).

Hmm. A neni to nahodou 44 <= skutecna <= 176?
Ja tedy na to nejsem odbornik, ale jestli me pamet neklame, nekdo tu
popisoval, ze po fork() procesy sdili pamet, dokud tam nektery neco
nezapise (do nejake stranky). Tusim se to zove copy-on-write, pak jadro
vyrobi kopii stranky a tu modifikuje a tu dal vlastni ten modifikujici
proces. Je otazka jake je typicke chovani. U daemonu, je asi vetsina
stranek sdilena (pouze jich ciha vice, ale velky rozil mezi nimi neni),
ale u aplikaci jako je mozilla bych cekal trend spise rozdilnosti
datovych segmentu.

Na prehledne vylistovani kolik ma co vyhrazeno virtualniho prostoru je
dobry memstat (na Debianu ve stejnejmennem balicku, jinde snad take).

Ovsem cim se zjistuje (jestli to vubec lze) skutecny zabrany fyzicky
prostor to netusim. Asi by muselo nejake informace shromazdovat jadro
a byl by to overhead.
--
Zito