Graficka karta

Pátek Srpen 9 17:45:15 CEST 2002

On Thu, Aug 08, 2002 at 10:46:55PM +0200, Lubos Moscovic wrote:
> Zdravim,
Cau.

> - dokonaly 2D obraz (3D vykon je uplne zanedbatelny)
> - bezproblemova podpora TVout pod Linuxom (rozumejte drivers, etc.)
[cut]

> Tato karta bude totiz urcena na prehravanie videa (DVD, DivX) na televizor.
[cut]

> pretoze na dany pocitac nebude pripojeny ziaden iny monitor
> (teda iba ten TV prijimac) a uzivatel si tak bude vyberat film uz na
> televizore.
ATI Rage 128, freevo, mplayer, vidix+libdha z mplayerxp, lirc.

> PS: nechcem tu spustit flame war medzi ATInakmi a Matroxakmi, zaujimaju ma
> iba konstruktivne nazory.
Ani ja. Pisem preto, lebo uvedenu konfiguraciu mam, pouzivam a som velmi
spokojny. Tiez nemam monitor a nikdy som ho ani nemal :-).

Ale nie je to bez zadrhelov. V zdrojaku freevo som sa musel par hodin rypat
aby som to rozchodil na 24bitovej hlbke a vo vidix driveri bola chyba vo
farbach. Mozno ze je to v main tree uz opravene, ak nie tak sa ozvite a ja
poslem svoju verziu.

Vidix z mplayerxp odporucam preto, lebo vie busmastering a do normalneho
mplayer-u sa to este nedostalo (mozno ze uz hej ale v nedelu to tam este nebolo).

Mozes kupit aj radeon ked chces, ale rage128 sa kupit velmi lacno lebo je to
starsi a na filmy uplne staci. Pri kupe sa skus spytat, aky ma tv-chip, ci
impactv alebo ragetheater, ten druhy ma zevraj lepsiu kvalitu, ale mne staci
aj impactv. Mam dojem, ze je to priamo zavisle od velkosti ramky (<=16MB ma
impacctv, 32 ma ragetheater), ale isty si nie som.

Na uvedene pouzitie ixy nepotrebujes. Ak hej, tak si radsej kup radeon, lebo
r128 drajver ma "divne problemy" so stabilitou pri opengl a performance pri
filmoch. TV-Out podpora (r128/radeon) pre ixy je v devel branchi gatos-u
(gatos.sf.net), ale neda sa nastavit velkost/pozicia a ide to len na x86
platforme a navyse je momentalne vyvoj tejto ficury docasne pozastaveny kvoli
legalnym otazkam (Macrovision). Principialne vsak funguje (bezal som to asi
rok).

> Za vsetky uz vopred dakujem.
np

> Lubos "herrman" Moscovic