Zamknuti konzole bez moznosti zadani hesla (fwd)

David Olszyński hisaak na mendelu.cz
Sobota Srpen 10 14:40:39 CEST 2002

Jan Houstek wrote:

> <funny>
> Pozoruji na sobe, ze obcas sedim u pocitace dele, nez bych si pral (nebo
> spise nez by si prala moje pritelkyne), a hodila by se mi utilitka, ktera
> by na urcenou dobu zamkla konzolu podobne jako napr. vlock -a, ovsem bez
> moznosti zadani hesla.
> </funny>

Muzes zkusit treba tohle:
su -c 'passwd --stdin houstek < /dev/random'; vlock -a
a kdybys mel nutkani zbabele pouzit heslo roota, tak muzes zkusit i verzi XP:
su -c 'passwd --stdin houstek < /dev/random; passwd --stdin root < \
/dev/random'; vlock -a

Rikejme tomu treba total lock. Z pochopitelnych duvodu je treba zadani
potvrdit heslem roota. ;-)

hisaak