ssh bez DNS

Ondrej Koala Vacha koala na fi.muni.cz
Pondělí Srpen 12 22:51:19 CEST 2002

On Mon, 12 Aug 2002, OldFrog wrote:

> logiku. Mozna pomoci systrace zjistil, co program dela v one prodleve.

No co dela je jasne: posila dotaz na nameservery v resolv.conf a ceka na
timeout.

> Varovne zpravy v
> /var/log/messages (nebo odpovidajici) nic neobsahyji? Zajimave je, ze
> ssh i telnet poskytuji
> shell a konzoli...
>
> Na rootovi jsem cetl, ze v nekterych pripadech vadi pritomnost radku
> "127.0.0.1 localhost"
> v /etc/hosts. Predpokladam take, ze /etc/networks nemate nejak
> popletene. Ale to jsou
> dost obskurni uvahy.
>
> Kazdopadne jsem provozoval mnohokrat ssh bez DNS a vse bezelo ihned.
> Pripada mi hloupe
> jej pouzivat jen kvuli tomu, ze to jinam nejde.

To me taky, kdyz hosts.conf presne k tomu je. Ale ted si vzpominam, ze
sendmail urcite aspon v nekterych pripadech resi jmena pres DNS a nikoli
pres hosts. K tomu trasovani: Dan Ohnesorg to sem psal, ze je problem
nekde v glibc na redhatech.

--
Ondrej Koala Vacha