uplny backup systemu na HDD

Jaroslav Lukesh lukesh na k-net.cz
Středa Srpen 14 15:53:19 CEST 2002

| Odesílatel: Matus Martinak <matus na 1stomni.com>
| >
| no tie disky by sa v tej masine menili, takze by boli 2 pary jeden v
| masine a druhy vo firme ( ina budova, ine mesto ) takze keby bozi hnev
| znicil uplne do zakladov celu masinu aj s buddovov zostala by mesiac
stara
| zaloha plus CD s aktalnymi konfigurakmi. otazka je len ako dostat na tie
| disky data s pocitacov ( raidov )

mám disk A a B v PC1. Disk C a D v PC2 (nebo šupleti). C vznikne tak, že
vytáhnu B a na C resyncnu raid. B dám zpátky. D vznikne resyncnutím raidu z
C v jiném stroji.

Jednou za měsíc vezmu D, a dám ho do PC1 místo B, které dám do PC2.

pochopil jsem správně?

Tak tohle vám s RAIDem ale neprojde. Leda kdybyste ten disk co na nej
budete "dávat zálohu" mirrorem v poli předem pomocí dd if=/dev/zero
of=/dev/hdb smazal a vytvořil partišny znovu+resync. Pak by se ani nemusel
rebootovat po vytažení/vložení disku.

Tedy:

Jednou za měsíc vezmu D, smažu a dám ho do PC1 + fdisk&resync místo B. C z
PC2 smažu, fdisk na resync s diskem B.

To by prošlo. JL.