Omezovani provozu za proxy?

Čtvrtek Srpen 15 16:51:14 CEST 2002

On Thu, Aug 15, 2002 at 03:17:49PM +0200, Zdenek Drlik wrote:
> Ahoj,
Cau.

> omlouvam se jestli to tady slo, nejak jsem si toho nevsiml.
Ak tak to nikto nerobi :-(

> Duvodem pro rozdeleni je, ze pokud nekdo z vedeni chce neco stahovat, tak
> aby mel nejakym zpusobem zaruceno, ze mu to pojede aspon na nejakych 128kB,
> nejlepe vsak na 256kB (celkove mame 512kB), i kdyz zrovna cely zbytek firmy
> stahuje jako o zivot. Takze predstava je - udelat pomoci HTB nekolik trid,
> ktere si tu linku pekne rozdeli a pokud sefstvo zacne stahovat, tak se mu
> prideli rekneme polovina kapacity a trida pro zbytek firmy dostane druhou
> polovinu.
Okej, rozumiem (aj tie bity/bajty som pochopil). Ked hovoris "pojede mu to na
xkb", myslis tym downstream, ze? No tak to sa cez tc na prijimacej strane
moc dobre neda. Resp. neda sa to presne, mozes to spravit akurat statisticky
blizsie. Garantovat sa to vsak neda.

> Takhle nejak by to mohlo fungovat (pokud udelam dve tridy na stejne urovni
> hierarchie a kazde dam stejnou pomernou cast linky, tak dostane kazda
> polovinu) nebo ne?
No, ono mas dost pravdu v tom, ze ked limitujes, co ruter posle tebe, tak to
vobec neznamena, ze to nebude zatazovat linku. Musel by si limitovat na oboch
interfejsoch. Problem je v tom, ze spravne regulovat upstream vobec nie je
trivialne.

Ked budes mat spravne experimentalne zistene hodnoty na upstream, tak mozes
dosiahnut celkom dobry uspech. Na vnutornom interfejse rozdel traffic z
internetu na 256/256, a upstream tiez napol, len mu musis obmedzit celkovu
kapacitu na tu experimentalne urcenu hodnotu. Tej sefovskej klase daj vyssiu
prioritu (qdisc prio), cim by statisticky mali tych 256 dostat ked tolko
pozaduju a ked nie, mali by to dostat ostatni.

Je to dost zlozite, sam tomu nerozumiem na 100%, ja len vzdy par tyzdnov
experimentujem a na koniec z toho nieco je :-)

> Zdenek
Bye,

           There are two kind of sysadmins: Paranoids and Losers