povodne v praze

OldFrog oldfrog na volny.cz
Pátek Srpen 16 00:48:00 CEST 2002

>Tak me napada, existuje vubec nejaky (byt treba komercni) projekt,
>ktery by mel za cil vytvoreni softwaroveho systemu pro pripad
>takovychto kalamit? Z meho pohledu je to system s relativne
>specifickymi naroky, byt vetsinou relativne jednoduse
>implementovatelnymi.
>
>Problem je v tom, ze ve chvili kdy je neco takoveho akutne potreba,
>tak uz zase neni pochopitelne cas na vyvoj, a konci to treba
>Excelovymi soubory ve zpravodajstvi.
>
>Otazkou je, jestli vubec takovy projekt muze pomoci, resp. co by melo
>byt cilem toho projektu. Jak uz tady podotkl Stanislav Meduna, tak
> [...]

Vytvorit informacni system, ktery je odolny proti zivelnym pohromam,
bude dosti obtizne.
Myslim, ze stale ma smysl pouzivat "primitivni" techniky, jako hlasne
trouby, prepory,
signalni svetlice apod. prave z duvodu jednoduchosti a nezavislosti na
technicke
infrastrukture. Ostatne ukazuje se, ze klicovym bodem pro prezivani v
kritickych situacich
je psychicka odolnost, primereny altruismus a schopnost organizovat a
byt organizovan.
K temto vlastnostem se v prumeru soucasna euroamericka spolecnost stavi
bohuzel dosti
pohrdave...

Ovsem ne vsechny kriticke situace vyradi technickou infrastrukturu z
cinnosti trvale nebo
uplne a proto i IS zalozeny na konvencnim a dosti nedokonalem internetu
muze sehrat
podstatnou ulohu. Bohuzel server Ceskeho rozhlasu  www.izurnal.cz byl v
dobe vrcholici
povodne dostupny jen sporadicky. Priciny tohoto stavu mohly ovsem byt na
ruznych stranach
(muj provider, stav DNS, ...). I tak mame vsak na cem pracovat. Otazkou
je, zdali ma ve
vseobecnosti nase ceska spolecnost dostatecnou uroven na kvalitni statni
projekt s timto
zamerenim... Ale to uz by byla jina debata.

Omlouvam se za OT, vzhledem k vyjimecnosti situace jsem si vsak dovolil
obsahleji reagovat.

OldFrog.