Odporucate update server Mandrake 8.1 -> 8.2?

Zdenek Mazanec zdenek.mazanec na contactel.cz
Pátek Srpen 16 09:36:55 CEST 2002

len potrebne balicky bez graf.rezimu a inych nepotrebnych balickov, t.j. len
to najnutnesie) verzie 8.1 na 8.2 BlueBird? (moje username pri registrovani
cracknutych programov ;)

> NOvsie verzie asi nevisli pre nic za nic. takze bud ich dokladne
> prestudujete, ci to potrebujete, alebo preventivne zupgradujete :-)

Obecne, verze 8.1 se vsemi updaty JE bezpecna. Jen kvuli bezpecnosti neni
treba updatovat. Naopak. Pokud mate server stabilni, je update jen kvuli
povyseni verzi nekterych balicku o desetinky "hloupost" - budete muste vse
znovu zkontrolovat.

Update na 8.2 vam zadne zntelne vyhody nepronese. Mdk 8.1 a 8.2 na k sobe
velmi blizko.

> Osobne si to vsetko kompilujem (teda kedze mam sendmail, postfix nebezim
> :-)
> Vyhodu upgradu ? Ze to mate v balickoch a nemusit eto kompilovat sam.
> Nevyhoda je, ze tam mate mozno aj to co ste nepotrebovali.
Prepokladam, ze kompilujete z mdk.src.rpm. Pokud ne, tak delate velkou
chybu. Pokud ano, mate to v baliccich i tak.

> Nepoznam system, ktory by mal problemy s updatom. Ved preto je to update
> :-)
Smele vas muzu s nekterymi takovym systemem seznamit. Opgrade je zcela
hladky jen v tom pripade, ze nejsou provedeny vyznamne zmeny v konfiguracich
a zaroven nejsou doinstalovany veci mimo distribuci (at z uz z rpm nebo
tar.gz).
Pokud takove zmeny mate, tak _muzete_ mit problemy.

> Ma upgrade aj minusy ? Jedine ak tie, ze treba mozno hladat dodatocny
> soft, kedze stary uz mozno nebude bezat a novy je na niecom inom zavisly.
Minusy? U serveru?
a) nutnost proverit funkcnost vsech provozovanych sluzeb
b) pri vyraznejsim updau (a.b->c.d, a != c) se na update v podstate neda
spolehnout, je lepsi zazalohovat konfiguraci a preinstalovat
c) pokud je aktualni verze jeste kvalitne podporovana, a funkcnot
dostatcujici, jde o ztratu casu (pokud nemate starsi nez 7.2, neni duvod
updatovat "jen kvuli novejsim verzim")

> Na vasom mieste by som zacal s filozofiou, ci pracujem na spravnom mieste,
> ked si kladiem taketo zbytocne otazky, bez toho aby som uz konal ;-)

Ja bych na vase miste zvazil, co skutecne ziskam krome prace ;-) Pokud bych
byl vas sef, a vy po me chtel 2 dny na provedeni update z 8.1 na 8.2 tak
bych vam doporucil vyhledat odbornou lekarskou pomoc ;-) A pokud by jste
tvrdil, ze to s prstem v nose zvladnete za dve hodiny (mysleno u serveru, ne
u neceho, co si na server jen hraje) tak bych zvazil vasi odbornou
zpusobilost.

---
Zdenek Mazanec, Contactel s.r.o.
http://mandrake.redbox.cz