Omezovani provozu za proxy?

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pátek Srpen 16 10:07:05 CEST 2002

On Fri, Aug 16, 2002 at 08:27:29AM +0200, Jan Satko wrote:

> Lebo je to proxy.

To mi nepřipadá jako argument, který by mne přesvědčil pro její
použití.

> No proxy sa dava hlavne kvoli vytazenosti linky.

Viz níže.

> Tak to sorry , ale by ma zaujimali Vase skusenosti. Ja mam totizto take,
> ze sme bezali proxy-squida za 2Mb linkou, ktora bola v kuse az po plafon a
> uspesnost squida byvala niekde medzi 20-40%. Co ked si zratate je nieked
> medzi 400-800 Kb/s.

Moje zkušenosti (je to asi tak 2-3 roky zpátky): linka 64 Kb/s,
asi 6-7 klientů v lokální síti. Z cache šlo okolo pěti procent
odpovědí (počítáno na objem dat, ne na počet requestů). Došli
jsme k závěru, že to nestojí za to. Skutečná data ze současného
provozu nemám, ale opticky se podíl cacheovatelného obsahu od té
doby ještě snížil.

> bezpecnostnich chyb v MSIE (tak asi tri
> tydne > :-)) funguje i skrz proxy, zbyva snad jedine moznost monitorovat a
>
> Ked uzivatelia maju iba HTTP pristupne, tak sice mozu stiahnut nejaky
> virus, ale nikto ich nemoze priamo napadnut.

Ale jako alternativní řešení se tu zvažuje NAT, kde je to s přímým
napadením prakticky stejné.

                                                        Michal Kubeček