ikony programu v X11

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Pátek Srpen 16 13:05:56 CEST 2002

Zdravim vsechny,

uz dlouho me pronasleduje nasledujici problem: kdyz pridavam sve
oblibene programy do ruznych launcheru v GNOME, chteji po mne vzdycky
nejakou ikonu toho programu. Bohuzel spousta programu u sebe (/usr/lib/
a tak) zadne svoje ikony nema. Takovym ja pak davam nejake nahodne ikony
(par desitek je jich tu pripravenych pro zname programy), coz vypada
desive a ja pak sam nevim, co pod kterou ikonu najdu.

ALE! kazdy spusteny program mi v GNOME panelu v pravem hornim rohu
vzdycky nejakou svoji peknou ikonu zobrazi! Jako by snad tu ikonu mel
primo v sobe ("v exaci" :-). Ja neznam ELF a nevim, jak to X11 delaji,
ale moc bych si pral umet ty ikony nejak vyziskat a pak si je ulozit do
nejakych souboru tak, aby je GNOME umel zobrazit v tech launcherech. Asi
by to slo pres screenshot a rucne oriznout, ale ted by me spis zajimalo
jak to funguje uvnitr - jestli opravdu je ikona v X11 soucasti
spustitelneho souboru nebo kde jinde se skryva.

Petr