Jak ukončit Linux při výpadku napětí

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Pondělí Srpen 19 14:52:25 CEST 2002

ArtComp - Petr Lorenc wrote:
> K Win NT serveru mám připojenou UPS APC a na stejnou UPS je připojený
> počítač s RH7.1. UPS komunikuje s WNT. Nemáte někdo řešení, které by
> umožnilo v případě poklesu kapacity baterek korektně ukončit jak WNT, tak i
> Linux?

Nejjednduseji to udelate tak, ze ten soft na Ntckach v okamziku zahajeni
shutdownu vyvola pomoci RSH poweroff na linuxu.
IMHO kazdej soft umi na danou udalost spustit nejaky skript, takze
by to v NT vypadalo nejak takto:
"rsh adresa_linuxu -l root -n poweroff"
Na linuxu musite mit povolen rshd z tech NT a prichod uzivatele
administrator na root. Pristup k rshd nastavti samozrejme tak,
at k tomu nikdo mimo NT serveru nemuze pomoci firewall a vlastni
rshd nastavt jen pro tento jeden pripad, nebod rshd je samo oo sobe
drazdeni hada bosou nohou. :-)

Pokud pouzivate nejaky inteligentnejsi soft, tak se to da obvykle
zaridit v ramci neho.
Pokud by byla UPSka k linuxu a mela shazovat WinNT, tak se da najit
nekolik elegantnejsich metod (NUT, apdupsd?).

	Majkl