Streaming videa a audia smerem k Win stanicim

Honza Petrous hop na unibase.cz
Úterý Srpen 20 15:10:01 CEST 2002

  Ahoj,

resim jedem problemek a jelikoz jsem relativne novy
v problematice konverzi a transportu multimedii tak
bych se rad zeptal, jak to ma pripadne nekdo vyreseno.

Mam nekolik zdroju:

1, staticke MP3 soubory
2, on-line MP2 TS streamy pro audio (radia) a video (televize)
3, analogovy radio FM tuner

a ted bych to rad vsechno v rozumne forme distribuoval
na klientska PC, ktera ale bezi pod W2k :(

Zkousel jsem:

a, videolan: ten ma problem se zdrojem, jedna-li se o dynamicky
   stream. Asi potrebuje seekovani, ci co, jelikoz ani muj
   "hack", kdy jsem se to pokousel do nej nahanet pojmenovanou
   rourou nebyl uspesny.

   Zaver: + multicasting
	  + klient pro WinNT+
	  - neslo mi nakonfigurovat on-line stream na vstupu
	  - chybova hlaseni jsou opravdu udesna

b, ffserver: ten jel v pohode, ale nejak jsem nedosahl optimalniho
   stavu mezi nutnosti konverze formatu a zatezi procesoru
   na strane serveru.

   Zaver:  + pracuje s on-line streamy bez problemu
	   - neumi multicast
	   - nenasel jsem chodivy video prehravac pro Win

Mozna to pisu trochu zmatene, ale prvotnim cilem je dosahnout
transportu audia a videa (tj. vice nezavislych kanalu, napr.
5 radii a 3 TV) ze serveru na klientskou stanici. Idealnim
stavem, samozrejme, by byl transport multicastem (asi RTP?).

Ty MP3 soubory nejsou problem, jelikoz Icecast like server
jiz nekolik mesicu pouzivam.

/Honza