Zvlastni router

housj0am na karlov.mff.cuni.cz housj0am na karlov.mff.cuni.cz
Úterý Srpen 20 15:09:20 CEST 2002

Snazim se vyresit nasledujici vec. Mam do bytu zaveden internet, sitovku
nastavuju staticky na 10.4.1.2/30 a gateway 10.4.1.1 (ten router ma asi
jednu sitovku a na tu narvou tolik takovych pidi podsiti, kolik lidi je na
nej pripojenych).

Doma mam pocitac A a B. A ma 2 sitovky a pokud bezi, dela router pro B
(sit A--B ma adresu 192.168.0.0 a na A se provadi maskarada). Obcas je
ovsem treba pustit pouze B, takze misto zapojeni
zasuvka1 -- A -- zasuvka2 -- zasuvka3 -- B dam mezi zasuvku 1 a 2
kabel. Problem je ale v tom, ze pak na B musim nejdriv prenastavit sit.

Takze dotaz zni:
1) lze nejak rozumne zaridit to, aby se na B zjistilo, zda je pripojen
pres A nebo primo a na zaklade toho se nastavila sit? (pres DHCP to
bohuzel nejde)
2) lze nastavit A tak, aby se tvaril naprosto transparentne, tj. aby se na
B nemuzela menit konfigurace? Zkousel jsem si hrat s NATem, ale nezabralo
to.

-- Honza Houstek