Zvlastni router

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Čtvrtek Srpen 22 09:20:43 CEST 2002

Dobry den,

On Tue, Aug 20, 2002 at 03:09:20PM +0200, housj0am na karlov.mff.cuni.cz wrote:
> [...]
> nej pripojenych).
>
> Doma mam pocitac A a B. A ma 2 sitovky a pokud bezi, dela router pro B
> (sit A--B ma adresu 192.168.0.0 a na A se provadi maskarada). Obcas je
> ovsem treba pustit pouze B, takze misto zapojeni
> zasuvka1 -- A -- zasuvka2 -- zasuvka3 -- B dam mezi zasuvku 1 a 2
> kabel. Problem je ale v tom, ze pak na B musim nejdriv prenastavit sit.
>
> Takze dotaz zni:
> 1) lze nejak rozumne zaridit to, aby se na B zjistilo, zda je pripojen
> pres A nebo primo a na zaklade toho se nastavila sit? (pres DHCP to

Ano. Zjistis to napr. podle toho, ze ti neprojde ping.

Tzn. asi by sel udelat takovyto podobny skript:

nahod konfiguraci 1
konfigurace=1
nekonecny cyklus
  sleep 10 (nebo jinou konstantu)
  jestlize konfigurace=1, zkus ping na branu 1
    jestlize prosel, pak dalsi cyklus
    jestlize neprosel,
      shod konfiguraci 1
      nahod konfiguraci 2
      konfigurace=2
   jestlize konfigurace=2, zkus ping na branu 2
     jestlize prosel, pak dalsi cyklus
     jestlize neprosel,
       shod konfiguraci 2
       nahod konfiguraci 1
       konfigurace=1
konec cyklu

> 2) lze nastavit A tak, aby se tvaril naprosto transparentne, tj. aby se na
> B nemuzela menit konfigurace? Zkousel jsem si hrat s NATem, ale nezabralo
> to.

To by musel byt pocitac A nastaven uplne stejne, jako pocitac B,
coz si v pripade, ze B jde pres A, nedokazu predstavit (treba to
ale jde a rad se poucim)...

> -- Honza Houstek

Zdravi
Honza Marek