Rozdelenie disku pre linux

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Úterý Srpen 20 23:31:22 CEST 2002

On Tue, Aug 20, 2002 at 11:18:36PM +0200, housj0am na karlov.mff.cuni.cz wrote:

> Zvlastni oblast pro swap ma smysl v tom, ze pristup do ni je rychlejsi nez
> do souboru (odpada rezie filesystemu). Linux umi mit swap i v souboru, a
> kdesi jsem zaslechl, ze napr. windows (nevim, jaka verze), umoznuji neco
> podobneho, lze nastavit, zda ma mit swapovaci soubor promennou nebo pevnou
> velikost (opet druhy zpusob by mel byt rychlejsi).

U windows to musí být soubor, ale když se nastaví pevná velikost,
systém vyhradí pro ten soubor souvislý blok a k tomu pak přistupuje
rychleji než když musí hledat jednotlivé bloky po disku (k čemuž při
proměnné velikosti obvykle dochází).

Jen bych dodal, že swap soubor se dá přidat i dočasně za běhu systému
(tj. bez rebootu). Občas se taková věc hodí.

> urcovat, ktere adresare se zazalohuji). Ani to ale neni 100%, protoze
> hodne dat byva obvykle ulozeno i mimo /home, zejmena ve /var (/var/www,
> /var/lib/mysql ...).

To se dá vyřešit buď linkem a nebo rovnou použít /home/www, /home/ibase
apod.

                                                         Michal Kubeček