kombinace P90+scsi4GB+ide80GB podruhe

Jaroslav Zajic arafna na quick.cz
Středa Srpen 21 09:51:00 CEST 2002

Dobry den

vcera jsem tu resil problem viz.nize.Dekuji vsem za rady,
ale problem stale jeste nemam vyreseny.Po hdparm -i
i hdparm -I vystu z vystupu radek:
CurCHS 16383/16/63,CurSects 16514064,LBA=yes
LBAsects 156355584
To mi dava onech skutecnych 80GB.Znamena tento
vystup tedy,ze jsem schopny adresovat tech 80GB?
Nebo je to pouze nejaky retezec z firmwaru.Proc pri
fdisku vytvorim maximalni primarni partition,nasledne
zformatuji mke2fs /dev/hda1 namountuji do /mnt/nekam
a ve vystupu df dostanu pouze 11926964 kB bloku.
To preci neni zadna znama problemova hranice.Doufam,
ze nepletu moc ruznych veci dohromady.Cetl jsem
Large Disk HOWTO,ale o hranici 12GB jsem se nic
nedocetl.Nevim kde je chyba,jestli v MB,starem jadru
(2.2.14) nebo ve me.
Dukuji,za radu.
////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Dobry den,
potrebuji radu.Mam obstarozni P90 s SCSI radicem a
diskem 4GB.Slouzi jako zalohovaci masina.Vznikla potreba
zvetseni kapacity disku a ja shodou okolnosti prisel velice
levne k 80GB IDE disku maxtor.Problem je v tom,ze jakmile
zapnu podporu IDE v BIOSU,tak se mi automaticky prohlasi
onen IDE disk za C a nemohu tedy nabootovat z onoho
SCSIcka.BIOSU jsem rekl,ze zadny disk IDE nema a linux
ho i pres to nasel,coz je skvele.Bohuzel,at se snazim,jak
chci,pri rozdeleni disku dostanu z te 80GB plotny pouze
asi neco okolo 10GB.Prosim,poradte.Existuje nejake
reseni?Pripominam,ze bych rad dal bootoval z onoho SCSI.