Rozdelenie disku pre linux

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Středa Srpen 21 12:00:44 CEST 2002

On Wed, Aug 21, 2002 at 09:44:52AM +0200, housj0am na karlov.mff.cuni.cz wrote:

> Ano, da, jen jsem upozornoval, ze v zakladni konfiguraci se i na root
> partici muze dostat spoustu dat, ktera nelze reinstalaci obnovit. Co se
> tyce toho umistovani www, databazi apod. do home, tak nejelegantnejsi by
> asi opravdu bylo, kdyby existovala moznost, jak mit napr. /home, /var/www,
> /var/lib/nejaka_databaze, /var/log, /root, /usr/local atd. na jedne
> partici a dalo by se to pripojit do / bez nejakeho carovani se symlinky
> (samozrejme, ze na / by pripojovane adresare musely byt prazdne, pripadne
> by se jejich obsah skryl). Ale o tom tady nedavno sel docela dlouhy
> [...]

Na symlincích nevidím nic špatného, sám to tak už pár let používám.
A co tohle, nepomohlo by to?

       Since  Linux  2.4.0  it is possible to remount part of the
       file hierarchy somewhere else. The call is
              mount --bind olddir newdir

Ještě jsem to ale nezkoušel. Jinak u rozumného software se dá vždy
specifikovat, kde má mít data.

                                                     Michal Kubeček