kombinace P90+scsi4GB+ide80GB

Zdenek Drlik zdenek.drlik na seznam.cz
Středa Srpen 21 11:31:13 CEST 2002

Jaroslav Zajic wrote:
> Dobry den,
> potrebuji radu.Mam obstarozni P90 s SCSI radicem a
> diskem 4GB.Slouzi jako zalohovaci masina.Vznikla potreba
> zvetseni kapacity disku a ja shodou okolnosti prisel velice
> levne k 80GB IDE disku maxtor.Problem je v tom,ze jakmile
> zapnu podporu IDE v BIOSU,tak se mi automaticky prohlasi
> onen IDE disk za C a nemohu tedy nabootovat z onoho
> SCSIcka.BIOSU jsem rekl,ze zadny disk IDE nema a linux
> ho i pres to nasel,coz je skvele.Bohuzel,at se snazim,jak
> chci,pri rozdeleni disku dostanu z te 80GB plotny pouze
> [...]
Pro bootovani z toho SCSI pridejte do /etc/lilo.conf tyto radky:
	disk=/dev/sda
         	bios=0x80
         disk=/dev/hda
	        bios=0x81
tim natvrdo reknete, ze prvni disk je SCSI, druhy disk je IDE
(hda=master na prvnim kanale, pokud jej mate pripojen jinde, tak je
potreba to prizpusobit). Nezapomente pak spustit lilo, aby se provedene
konfiguracni zmeny zapsaly.
Co se tyce kapacity disku, tak provozuji na podobnem pocitaci disk 20
GB, BIOS je schopen videt pouze 8GB, ale po nabootovani ze systemoveho
3,2 GB disku normalne v linuxu pouzivam celych 20GB, takze jit by to
melo, ale v mem pripade jsem zadne specialni nastaveni neprovadel,
fungovalo to tak nejak "samo"...

Zdenek D.