Novy motherboard - vyber ze dvou Gigabyte - zkusenosti

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Čtvrtek Srpen 22 08:44:49 CEST 2002

Zdravim,

On Thu, Aug 22, 2002 at 08:30:44AM +0200, Martin Bodlak wrote:
> Ahoj!
>
> Hodlam mirne upgradovat comp a rozhoduji se mezi dvema deskami (viz nize). Mate nekdo s nekterou z nich vyrazne spatne nebo dobre zkusenosti? Pripadne nejake jine rady? Podotykam, ze nepotrebuji nutne "the best", proste jedna z nich to nejspis bude (leda by obe byly na prd :-)) Asi bych do toho vzal nejakeho Celerona 1.3GHz. Vyhovuje mi, ze maji DIMM, nebot mam ve starem compu jeden 256MB DIMM a tak bych ho mohl vyuzit.
>
> Na tom druhem je integrovana sitovka Realtek... Jede to v linuxu?

ano, 8139too, prip. ne2k

> Taky jsem slysel, ze na VIA chipsetu jsou nejake problemy s USB... ?

nevim...

> Hodlam na tom provozovat RedHat, nyni ve verzi 7.3.
>
> Diky za pripadne postrehy, nekdo tyhle desky urcite ma, tak se prosim podelte o zkusenosti. Na abclinuxu jsem se dival :-)
>
> GIGABYTE 6OXT-A
> * Intel i815,Celeron/Tualatin,ATA100,ATX,retail+Audio
> * 3*DIMM,5*PCI,1*CNR,1*AGP4X,4*USB
> * http://www.gigabyte.com.tw/products/6oxt_a.htm

ja mam na pocitaci chipset i810 s integrovanou grafikou a durazne
pred tim varuju: pokud spustim nejake vypocty vytezujici procesor
(a zrejme take pamet), tak mam spatny obraz v X-kach; pricitam to
tomu, ze ta integrovana grafika pouziva sdilenou pamet a pamet
zrovna potrebuje procesor, takze neni k dispozici pro rendering
obrazu (cili pro VGA prevodnik). Projevuje se to tak, ze mi obcas
jakoby "vypadne" jeden radek z obrazu. Pocitac neni zadna sunka:
jde o Compaq iPaq. Takze od integrovane grafiky sdilejici hlavni
pamet radeji dale... :-(((

> Diky!
> Martin Bodlak

Zdravi