Rychlost LVM versus RAID-5

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Pátek Srpen 23 00:22:29 CEST 2002

	Narazil jsem na takovy zajimavy jev - jeste jsem se nedostal k tomu,
abych to blize prozkoumal. Jedna se o to, ze LVM se mi zda strasne pomale
- pomalejsi nez by mohlo byt:

	Konfigurace systemu: 4 IDE disky, kazdy na zvlastnim kanalu
(hda hdc hde hdg). Disky jsou stejne rozdelene, partisny hda3 hdc3 hde3 a hdg3
spojene do RAID-5. Nad vyslednym /dev/md4 je udelana LVM VG (s jedinym
PV, a to /dev/md4). Ve VG je vytvorena jedina LV /dev/export_vg/test1_lv
pres celou velikost. Rychlosti sekvencniho cteni jsou (hdparm -t):

/dev/hdc3:
 Timing buffered disk reads:  64 MB in  1.37 seconds = 46.72 MB/sec

/dev/md4:
 Timing buffered disk reads:  64 MB in  1.21 seconds = 52.89 MB/sec

/dev/export_vg/test1_lv:
 Timing buffered disk reads:  64 MB in  1.91 seconds = 33.51 MB/sec

	Zkousel jsem hdparm poustet vickrat, cisla se moc nemeni od
uvedenych.  Je zajimave, ze RAID-5 (zrejme kvuli read-ahead na ruznych
discich) je dokonce rychlejsi nez rychlost raw partition na ktere je umisteny.
Naproti tomu LVM je o vic nez 1/3 pomalejsi nez /dev/md4, na kterem
je jeho jedina PV.

	Napada vas, cim by tohle mohlo byt? To ma LVM takovy overhead?

-Y.

|----------- If you want the holes in your knowledge showing up -----------|
|----------- try teaching someone.                  -- Alan Cox -----------|