Novy motherboard - vyber ze dvou Gigabyte - zkusenosti

valter valter na atlas.cz
Sobota Srpen 24 19:02:54 CEST 2002

> ano, 8139too, prip. ne2k

> nevim...
Nemusi to fungovat podla predstav.
Niektore veci (pripojenie digifotaku) sli cez konferu.
Riesili sa zakupenim karty s USB.

No problem.

> ja mam na pocitaci chipset i810 s integrovanou grafikou a durazne
> pred tim varuju: pokud spustim nejake vypocty vytezujici procesor
> (a zrejme take pamet), tak mam spatny obraz v X-kach; pricitam to
> tomu, ze ta integrovana grafika pouziva sdilenou pamet a pamet
> zrovna potrebuje procesor, takze neni k dispozici pro rendering
> obrazu (cili pro VGA prevodnik). Projevuje se to tak, ze mi obcas
> jakoby "vypadne" jeden radek z obrazu.

Mezi i810 a i815 su akesi nenapadne rozdiely :-)
Konkretne s touto doskou skusenosti nemam, (mam Abit i815
a Celeron 566) a uvedeny jav som nepozoroval. A to ani pri
pusteni seti na home a aviplay.

Integrovane komponenty na i815 su uz dobre podporovane a bez
problemov aj v standartnom jadre.

> Pocitac neni zadna sunka: jde o Compaq iPaq. Takze od integrovane

> grafiky sdilejici hlavni pamet radeji dale... :-(((
<noflame>O znackovych pocitacoch, hlavne Compaq a Dell, si myslim
svoje. V kategorii PC je to predrazeny noname.</noflame>

BTW: i815 ma okrem integrovanej grafiky aj AGP port

Pre zmenu nedoporucujem pre Celeron dosku a VIA.
Preslo mi ich rukami niekolko typov. Niektore bez problemu.
Ine boli uzasne svojimi poziadavkami na nastavenie konkretnych
hodnot pro cipset. Inak nefungovalo AGP, DMA a USB.

Ing. Mayer Valter, Senec
Slovak Republic,  Europe