routovani v linuxu

Zdenek Havrlik havrlz1 na feld.cvut.cz
Neděle Srpen 25 21:48:40 CEST 2002

opravte si "iptables -A INPUT -p TCP -i eth0 -m state --state
ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT" a podobné jsou v celku.. poška to nějak
skurvila

zdenek

----- Original Message -----
From: "Zdenek Havrlik" <havrlz1 na feld.cvut.cz>
To: <linux na linux.cz>
Sent: Sunday, August 25, 2002 8:05 PM
Subject: Re: routovani v linuxu

Jednoduchej postup jak to udělat nebo jak tomu rozumět ?

jak to udělat ? :

nainstalovat linux nastavit sitovky.. to si vesměs udělá samo.. takže neni
co řešit

přihlásit se jako root

na konci řádky odentrovat...., typ: pokud vhodně zmačknete tabulator tak se
nezev souboru doplni ..., šipka nahoru vas uvede na předchazející příkaz..
napsat :

/etc/init.d/ipchains stop
chkconfig --level 123456 ipchains off
chkconfig --level 235 iptables on
mc
(pokud vám nebude chodit commander přiinstalovat)
( instalace komanderu: nabotovat z instalačního Cd, dát aktualizovat, vybrat
balíčky a zatrhnout: shely - mc)
"editovat soubor /etc/sysctl.conf "
"opravit v něm : net.ipv4.ip_forward = 1"
"uložit"
" vytvořit prázdný soubor: název :iptables  umístění: /etc/sysconfig , třeba
tak že tam některy překopirujete pod jinym nazem a obsah smažete"
" zavřít mc"
/etc/init.d/iptables restart
"mělo by najet iptables"
iptables -F
iptables -X
iptables -P INPUT DROP
iptables -P OUTPUT ACCEPT
iptables -P FORWARD DROP
iptables -A INPUT -p ALL -i eth1 -j ACCEPT
iptables -A INPUT -p ALL -i lo -j ACCEPT
iptables -A INPUT -p UDP -i eth0 -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j
ACCEPT
iptables -A INPUT -p TCP -i eth0 -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j
ACCEPT
iptables -A INPUT -j LOG --log-level alert
iptables -A FORWARD -i eth1 -j ACCEPT
iptables -A FORWARD -i eth0 -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT
iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth0 -j MASQUERADE
/etc/init.d/iptables save
/etc/init.d/iptables restart
" a máte hotovo, bez jediného restartu počítače, sakum prdum ...eth0 je
internetovska, eth1 je interni , jo ten mc se da nainstalovat taky bez
restartu akorát než bych vysvětlil jak a tady ten odstavec neni na
chápání...)"

rozumět tomu:

koukal jsem do konference, podstatný tam je něco jsem napsal a jeden člověk
připsal pravidla iptables, když se budete řídit podle toho tak Vám to snad
pude :-), každopádně bejt váma tak si uvolnim jeden celý víkend včetně nocí
a kouknu se na to , teda aspon já jsem se s tim patlal celej víkend než jsem
přišel na to která by(i)je :-), každopádně to chce uplně zapomenout na to že
existuje něco kako wokna, nema to s tim absolutně nic společnýho ...

předně si nejdřív přečtěte to co jsem napsal do konfery, to co píšou na
www.root.cz, pak to co máte přiloženo tady v mejlu. Myslim si že středně
nadaný člověk to zvládne, instalace mc za chodu jak jednoduché, na instačním
cd si najdete soubor mc-"cěco čísla".rpm   v adresáři kde se nachází
napíšete   "rpm mc-(cěco čísla).rpm -i" a balíček se nainstaluje. jinak
rpm -i instaluje , rpm -U upgrade, rpm -e odinstal... .viz "man rpm"

Obecně:

až to budete mít dejte vědět pošlu vám soubor aby vám chodilo routovaní
aktivního ftp.

(

Doporučuju si přečíst:
pro potřeby firewallu a natu:
na www.root.cz   Stavíme firewall-I-II
nebude-li to stačit dejte hledat iptables v nějankém dobrém vyhledávači,
pěkný pojednání má Pavol Lupták, Martin Mačok, a v hystorii linux na linux se
taky něco najde

k routeru v /etc/sysctl.conf je potřeba povolit routování viz.
#povoleni routovani
net.ipv4.ip_forward = 1

K firewallu je potřeba zastavit ipchains to se provede chkconfig --level
123456 ipchains off, je potřeba zapnout iptables takže chkconfig --level 235
iptables on, je potřeba vytvořit prázdný soubor iptables v /etc/sysconfig,
později do něj dáte bližší pravidla bez nej se totiž iptables nepustí. Pro
začátek tam napiště:

:INPUT ACCEPT [0:0]
:FORWARD ACCEPT [0:0]
:OUTPUT ACCEPT [0:0]

jedná se o to že to fšechno povolí :-) viz v doporučených textech jo tehle
soubor (obsah vznikne) tak že ručně nalámete pravidla do konzole a dáte
/etc/init.d/iptables save , restartuje se /etc/init.d/iptables restart ,
když budete psát nový pravidla doporučuju vyprázdnit /etc/sysconfig/iptables
a zrestartovat ho pak nalámat a uložit

standartní (defaultní) brány se píšou k sitovejm rozhraním v
/etc/sysconfig/network-scripts soubory ifcfg-eth0 atd...

Kam se píše konkrétní brána k konkrétní síti nevim a celkem by mě to zajmalo
třeba Vám to někdo poradí   pro routování doporučuji přečíst   man route
pravidla se píšou celkem přehledně a logicky do konzole..

hodně zdaru a dejte vědět jak jste uspěl...   Zdenek Havrlik