Prechod z Win na Linux...

Michal Karas largon na seznam.cz
Středa Srpen 28 11:16:25 CEST 2002

On Wed, 28 Aug 2002 08:46:35 UT
" Linux Linux"<linuxik na zem.sk> wrote:

> Zdravim vsetkych!
Take zdravim

> Po vcerajsom skolabovani mojich WinXP prof. som sa rozhodol, ze uz aj na
> desktope konecne prejdem na Linux.
> Ale potrebujem najst linuxove alternativy k programom pod Win.
>
> Rozhodol som sa pre Mandrake 8.2(mozno pockam na 9.0) a KDE3
> OpenOffice (ten som pouzival aj pod Win).
No, ja osobne nemam Mandrake a KDE rad, ale budiz.

> Aky bitmap editor? Gimp? Pod Win mam Photoshop.
Jedine GIMP.
> Aky vector editor? Pod Win mam Adobe Illustrator.
Znam Sodipodi a Sketch. Oboje je pro GNOME.
> Aky PHP editor?
ViM ?
> Aky browser? Mozillu?
Drive jsem pouzival jedine Galeon (ja zalozeny na Mozille), ale cim dal vic prichazim na chut grafickemu linksu.
> Aky pop3 klient? Bolo by fajn, keby podporoval PGP, LDAP adresar,...
Pod KDE je KMail. Ja mam rad Sylpheed.
> Aky Mp3 player? Pod Win mam Winamp.
XMMS
> Aky file manager? Pod Win mam Windows Commander.
Znam Gnome Commander
> Aky download manager? Pod Win mam FlashGet.
WebDownloader for X
> Aky katalog CD? Pod Win mam WhereIsIt.
Opravdu nemam tuseni.
> Aky prehliadac obrazkov? Pod Win mam ACDSee.
GQView. Kdysi jsem zkousel pod KDE PixiePlus (nebo tak nejak). Taky nebyl spatny.
> Aky antivirus? Pod Win mam NOD.
Antivirak nepouzivam, protoze se viru pod Linuxem zas tak moc nebojim (NETVRDIM, ze nejsou).
> Aky Mp3 riper? Pod Win mam CDex s lame_enc.
CeDecka zgrabovat pomoci cdparanoi a nasledne pomoci oggencu prevest do ogg vorbisu.
> Aky napalovaci program? Pod Win mam Nero.
cdrecord. Mozna k nemu nejakou grafickou nastavbu.
> Aky PDF reader?
xpdf, kghostview, Acrobat Reader

Spoustu softu (ne-li vsechen) naleznete na http://freshmeat.net. Taky se vyplati cist softwarovou sklizen na rootu.

> Uvitam subjektivne nazory a skusenosti. Len prosim NO FLAME!
Jeste k tomu KDE. Osobne mam radsi neco mensiho a rychlejsiho (fluxbox, XFCE), ale to je asi otazka toho, co kdo od linuxu na desktopu ocekava.