Problem pri detekci harware (MB QDI Kinetiz 7B)

Jiří Vyorálek vyoralek na kn.vutbr.cz
Středa Srpen 28 14:31:07 CEST 2002

Dobry den,

pri pokusu o instalaci Linuxu (zkousel jsem Mandrake, Redhat i Slackware) se
mi objevi vzdy stejny problem. Nastane pri detekci hadrware, kdy se system
po napsani nasledujici hlasky vzdy zastavi (tuto hlasku jsem okopirovam z
konference mandrake.com, ale tusim ze ta moje byla stejna - ty byl Kinetiz
7E; bohuzel nikdo na te konferenci dotycnemu neodpovedel):

Uniform Multi-Platform E-IDE driver Revision: 6.31
ide: Assuming 33MHz system bus speed for PIO modes; override with idebus=xx
VP_IDE: IDE controller on PCI bus 00 dev 39
VP_IDE: chipset revision 6
ide: Assuming 33MHz system bus speed for PIO modes; override with idebus=xx
VP_IDE: not 100%% native mode: will probe irqs later
VP_IDE: VIA vt82c686b (rev 40) IDE UDMA100 controller on pci00:07.1
VP_IDE: ATA-66/100 forced bit set (WARNING)!!
ide0: BM-DMA at 0xd000-0xc007, BIOS settings: hda:DMA, hdb:DMA
ide1: BM-DMA at 0xd008-0xc00f, BIOS settings: hdc:DMA, hdd:DMA

Zajimave je, ze jakmile jsem z pocitace vytahnul jednu sitovku, tak vse
prolezlo.
Sitovky jsem mel Ovislink 8139 PCI 2x, ale zkousel jsem to i s 8029 + 8139 a
nic. Zajimave je ze pokud jsem ty stejne dve sitovky zasunul do meho
starsiho PC (QDI BrillianX 2k), tak vse projde v poradku. Problem je tedy
asi nekde na desce (ten stejny pocitac se pri instalaci Win chova korektne
tak nevim). Velice rad bych uz konecne i na tomto pc presel na Linux.
Da se tento velky problem nejak vyresit?

Dekuji za ohlasy.

Jiri Vyoralek
vyoralek na kn.vutbr.cz